Alla inlägg den 17 april 2008

Av Catten - 17 april 2008 16:30

intressant att se att en del av er tror att Herr R är gammal...nåja, allting är ju relativt, men han är faktiskt två år yngre än mig! Men aktiv som en något stillsam 90- åring. Jag ljuger inte om jag säger att på det hittils tre dagar vi jobbat ihop har han nog gjort 8 eller högst tio timmar effektivt arbete.....Det är ungar som ska lämnas på dagis, middag hos mor, tandläkartid och jag vet inte vad.


Idag deklarerade jag att det var hans tur att sätta penséer - jag planterade ungefär 5 - 600 stycken igår och är öm i knäna som FAN - den positionen är inte jag van vid ;-) och jag tog hand om den nyinköpta högtryckstvätten och monterade ihop den och gick för att tvätta gravstenar. Ku l att se vilken skillnad det gör och det gav också tillfälle till massa reflektion och eftertanke vad gäller framtida inköp. Själv har jag bett mina ungar att lägga mig på komposthögen när det blir dags, men för er som funderar kan jag påtala att en gravsten (om ni hyser någon som helst omtanke för era efterlevande) främst bör vara lättstädad......


Inga massa krusiduller, duvor, änglar och annan skit, inga vinklar och vrår, ingen guldgravyr.....det är bara ett elände att hålla rent, och det säger jag som blåst på med tryck idag - tänk era ungar när de ska ligga på knä med en spann kallt vatten och en skurboste och försöka få bort alger och mossa! Nä, det är liksom inte värt det.....Nåväl, när jag tvättat ungefär 60 stenar har Herr R planterat ungefär lika många penséer, dvs på 8 gravar......och det är hans arbetsinsats för idag!


Arbetskläder har jag dock fått och det är bra, för jag är lika duktig på att skita ner mig som en treåring i en lerpöl! Det FANNS svarta Björnkläder *lycka* och svart regnställ,svarta arbetshandskar, svarta (och blå) stövlar, svarta (och blå) arbetsskor...hjälmen måste tyvärr ha en "skarp" färg så det fick bli en röd, de tillverkas ännu inte i skrikrosa och de rosa hörselskydden från Peltor kommer bara i barnstorlek :( Nu kan jag ju inte påstå att kläderna efter två arbetsdagar är svarta längre, snarare festivalgrå och jag var väldigt nära att utbrista "hose me down" till grävargrabbarna som arbetar intill när jag dels såg hur JAG såg ut, dels såg hur DE såg ut *rodnar*.


Skittrött är jag idag - det som jag tidigare tyckt har varit en fördel: den oerhört vackra utsikten över Åsnen- har idag visat sig ha en betydande negativ påverkan på min kropp, ork och framför allt ansiktshy när arktiska vindar viner in från Skatelövsfjorden. Jag måste skaffa en mössa........och en balaclava...och skyddsglasögon med vindrutetorkare - hur ska man kunna använda sådana när man kör med högtrycken och allt blir vattensdroppsmönstrat?


Nu ska jag hitta nåt att fylla magen med - helst nåt vaaaaaaaarmt och sen ska jag förmodligen lägga mig på soffan och somna som en gris och drömma om penséer i alla färger och former - för att sen vakna vid niotiden till ännu en rätt sömnlös natt. Är det nån som vet hur lång tid det tar att vänja sig vid att MÅSTA sova på nätterna?





Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards