Alla inlägg den 6 april 2008

Av Catten - 6 april 2008 23:57

som är ännu mer boknörd än Catten (enbart för att hon är bibliotikerie *S*) skickade en kulig test. Jag vill bestämt hävda att mitt löjligt låga resultat på bara 71% beror på mina bristande geografikunskaper *skrattar så jag trillar omkull*


Lycka till med ert boknördande!!


http://www.boknordstestet.se/

Av Catten - 6 april 2008 19:25

i dubbel bemärkelse har det varit - men en väldigt trevlig sådan!


Igår började jag lite fint med att tvätta - det är ju alltid kul!! Och när det var gjort ringde P17 och ville bjuda mamma på middag - och inte vilken middag som helst utan grillat, klyftpotatis och tsatsiki med MASSA vitlök - och som avslutning rabarberpaj med "anillsås" =) Den grabben ni, han blir en perfekt hemmaman! *S* Efter det åkte exet och jag på fest - ja, jag vet att det låter psykat, men jag är såååååå trött på att sitta ensam hemma och titta på "Sing -a- long" så vad som helst är kuligare....


Och det blev kuligt - jag lärde känna en bunta trevliga människor som jag förhoppningsvis kommer att träffa fler gånger. Vi mumsade chips, ostbågar, chilinötter och popcorn - de andra drack i sanningens namn ett och annat mumsigt också men Catten skulle vara chaufför och höll sig därför till vatten - det är gott det med! Nåt nytt lär man sig varje dag och igår lärde jag mig att bowla på Wii - lite fånigt kändes det allt, men jag var ju inte ensam om att vara fånig! ;-)


När de andra vandrade vidare till Caféet så åkte exet och jag hem - Ängelen och pojkvännen hade varit på Uffes Källare och lyssnat på bland andra Elohim - ett lokalt mmmmnåntingmetalband och ville hem NU!!! Eftersom man knappast kan lämna en 15 och en 17 åring sittande på en trappa i centrum medan de vuxna roar sig så for vi, under mycket gnissel och gnöl från exet som fortfarande inte riktigt lärt sig att hantera alkohol måttligt....


När jag lämnade av dem i "rucklet" så blev jag för första gången i mitt liv kallad för "svärmor" och fick en varm kram av den till det yttre rätt skräckinjagande pojkvännen - svart hår i form av en toalettborste och med mer kajal runt ögonen än Ängelen själv! Väl hemma hade jag tänkt att blippa en stund - men hamnade i telefon istället...jag tror klockan var straxt efter tre innan vi var färdigpratade (?) och det var inte med någon större lyckokänsla jag slog upp de suddigt grågröna imorse vid halv åtta när Frankie pussade mig godmorgon =(


Men tur var väl det, för moråfar stod i dörren rätt tidigt - lillefar fyller ju 70 idag och har undanbett sig, och sent omsider kommit på att det kanske är lämpligt att evakuera då? Helst hade han velat åka iväg och titta på tranorna vid Hornborgasjön och erbjöd generöst mig att följa med men jag avböjde faktiskt det! Taskigt va - födelsedagsbarn ska ju egentligen få bestämma på sin dag - men ORKA stiga upp vid fem på morgonen för att åka och titta på en iofs imponerande ansamling fåglar - men vad gör de liksom? Äter, flaxar och skiter?


Istället ägnades dagen åt ätande - först fika med wienerbröd hemma hos mig , sedan middag på Villa Vik - Christina Nilssons/Grevinnan Casa di Mirandas forna hem som numera inrymmer en av trakten bästa restauranger. Där avåts en ryggbiff med örtpotatisrulle, rostad svartrot och rädisor på en spegel av Szechuanpepparsås - mmmmmmmmmmm!!! Dessertbuffén hoppade vi dock över för att istället prioritera en rundtur i Växjö med omnejd för att bese ett antal av de platser som lillefar under sin karriär som grävmaskinist utfört arbeten på - hassegu vad den mannen kan PRATA - märkligt va? ;-)


Vi tittade faktiskt på amkorna och deras kalvar också och jag har allvarliga funderingar på att skaffa mig ett nytt husdjur OM det bara hade gått att behålla dem så där små!! Av någon för mig obegriplig anledning påstod så morsan att det "skrek i kaffetarmen" - förmodligen för att hon såg skylten om "Café" vid Bergkvara slottsruin - så vi styrde kosan hem till Catten igen. Där väntade nämligen en tårta - en åttapersonerstårta för oss tre.....8-/ Men nej - vi åt faktiskt inte upp den och nej, jag tiggde inte till mig resterna utan skickade den ståndaktigt med hem till moråfar. Jag har käkat nog tårta denna våren för att täcka hela årsbehovet känns det som....


Nu har de åkt hem, jag är trött och faktiskt rätt glad att det inte är imorgon jag börjar jobba - även om jag längtar så inser jag att nästa helg ska jag vara stillsam för att orka med det som komma skall! Det är svårt ibland att inse sina begränsningar.....

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards