Direktlänk till inlägg 7 mars 2008

På tal om

Av Catten - 7 mars 2008 17:36

att saker och ting inte alltid blir som man tänkt sig.....E ringde i förmiddags och bad mig komma över " på en bit mat" ikväll.......När jag frågade om inte hon ville komma hit istället sa hon med skratt i rösten att det går minsann inte för det blir mer folk hemma hos henne - hon håller spontanfest med bland annat som hon sa: " några trevliga herrar".


Hassegu, ska man nu utsättas för matchmaking också!? Att Å vill tota ihop mig med grannen sin är ju av rent egoistiska skäl, men det här med vilt främmande "herrar" som jag förmodas vara trevlig mot - hur ska det gå, jag ÄR ju inte trevlig!! Jaja, jag får väl ta några Valium så jag kan prata i "normalt" tempo och inte dränker dem med min kulsprutesvada, alkohol blir det ju inte frågan om eftersom jag måste köra och skulle jag bli för hemsk så har E förhoppningsvis lite Gaffatejp att tysta mig med.


Nu gäller det att uppdatera allt pappa lärt mig om bordsskick oxå, man håller gafflen i hö....vänster hand och man stoppar inte kniven i munnen, om det inte är sås på den som man behöver slicka av? Kanske bäst att inte ta någon sås.......får man prata med mat i munnen eller är det kanske så att jag för en gångs skull SKA ägna mig åt maten och låta nån annan komma till tals?


Det blev mycket att fundera över nu, jag är inte van vid att vistas i möblerade rum med civiliserade människor, jag hoppas verkligen att jag inte skrämmer hennes vänner så att de inte vill umgås med henne mer.....


Bör väl dra mig mot duschen och sen inventera garderoben för att se om där finns något som är lämpligt för en fest med vuxna människor snarare än för en lerig festival? Vad har man på sig på fest förresten - jag tenderar att ofta vara "overdressed" eller alldeles för sluskig - vad fan är LAGOM??


Over and out - scream and shout!

 
 
Birdie

Birdie

7 mars 2008 21:02

*asg* Ha det RIKTIGT kul nu, tjejen!
Kram.

http://www.birdie.bloggagratis.se

 
Vagabond

Vagabond

8 mars 2008 06:20

Man ska i sådana sammanhang vara en lagom dos av sig själv, inte för mycket, inte för lite. Alldeles lagom, ska man vara. Är man för mycket, tenderar man att skrämma människor, är man för lite, förtrycker man sig själv.

Och kläder, herregud, kläder! Det, om något, är svårt. Alltid är det någon som har något att invända mot, i ens val av kläder.

http://vagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards