Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

Jesus Jävlar i Havet

Av Catten - 5 mars 2008 16:48

vad jag är jättebäst på att städa!


Undrar om man inte kan få jobb på nån saneringsfirma *ASG* för det här är jag ju en fena på....två dagar i rad har jag tillbringat hemma hos exet, dvs i mitt fd hus och röjt...och då menar jag RÖJT!!! När jag flyttade i december -06 var där naturligtvis inte nystädat överallt, men hyfsat rensat i alla extrautrymmen. I en kåk på 220  m2 finns det en del extrautrymmen om man säger så...källare, vind, klädkammare, pigkammare och "gåinigarderober" i tre sovrum. Alla ovan nämnda utrymmen var i går till bristningsgränsen fyllda med allt i från gamla mjölkkartonger till babykläder och nyinköpta lampor. Idag återstår inte mycket.


Under min piska har exet kört iväg inte mindre än TRE hästsläp fyllda med allsköns bråte och jag har själv fyllt lilla Eskrutten två gånger med prylar för avlämning på Kupan, samt tagit hem smått och gott som jag inte visste att jag saknade *L*. Dessutom har jag tvättat, när jag for var vi inne på sjätte maskinen tvätt, möblerat och dammat, bytt glödlampor och riggat timers på lampor, kört två maskiner disk - men INTE städat skafferi och kylskåp *hulkar*.


Förhoppningsvis kan han nu i det drastiskt minskade sopberget klara av att hålla ordning och ge mina ungar ett drägligt livsutrymme - med en dammsugare som kostade som en mindre rymdfärja kan man ju komma en bit på väg? Jag är så där äckligt nöjd med mig själv - jag har varit jätteduktig, men fy fan vad sliten jag är nu.....resten av veckan ska jag spendera på soffan tror jag, ända tills lille J kommer med tåget och mellanlandar lite snabbt här - han vågar inget annat påstår han *L*


Hmmm...nu ska jag nog hoppa in i duschen tror jag - sopberg luktar inte gott och har en tendens att smitta av sig - och jag ska på föräldramöte ikväll - JÄTTELOLIT!!!


Ha dé bäst - flodhäst!


btw: Är det någon som behöver en Frank? Han är en riktig liten pestplåga och terroriserar den rara Puman så hon skriker - vi har kommit överens om att "karlvägra" hon och jag =(

 
 
Birdie

Birdie

5 mars 2008 18:24

OOoooj, vad du jobbat! Duktig :)))
Borde också röja lite, men har verkligen ingen lust. Ska man göra det, måste liksom åtminstone LITE lust infinna sig. Men som du säger: så NÖJD man blir efteråt (och med all rätt)!
Kram!

http://www.birdie.bloggagratis.es

 
Ingen bild

Jonas

5 mars 2008 21:26

Jag kan ta hand om Frank,ge mig bara lite tid ;)

 
Ingen bild

LoneWolf

5 mars 2008 21:47

Alltså.....
Why? okej då, för dina barn.
Men tror du det blir bättre för det?
Nu vet han ju att det är inga problem att skita ner det finns alltid nån annan som kan röja.
Som att bita sej själv i tummen så den går av tycker jag.
Fast det är ju jag det.

 
Ingen bild

boobs

6 mars 2008 11:57

men visst är de ändå jävligt roligt att röja å städa när de är sånt kaos ? de tycker jag iaf.. har en bror med flickvän som har så hemma.. å de är helt handfallna.. meen hur gör man typ ??

 
Ingen bild

Jo

7 mars 2008 23:41

kan man anlita dig som expertkonsult för att röja hemmet? :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards