Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

"My angel's in the centerfold"

Av Catten - 27 oktober 2009 15:36


Eller nja, inte riktigt utan snarare omslagsflicka!


I morse ringde hennes namne, en lärare på Alvesta Gymnasieskola som är en av de ansvariga för det planerade "Estetiska programmet med inriktning för pop- och rockmusik" för att fråga om det var okej att använda en bild på Ängelen i deras programfolder. "Aber naturlich" sade jag utan att ens veta vad för bild det handlade om. Men så enkelt var det faktiskt inte utan de ville visa bilden för oss och dessutom är det tydligen policy i kommunen att ha skriftligt medgivande från målsman  - mycket bra tycker jag, när jag hunnit tänka efter!


Änglen kunde inte riktigt alls förstå vitsen med att ha med henne men hon okejade ändå att de skulle få komma och visa hur det var tänkt. Så dök de upp, med utkastet i högsta hugg och si! där var hon - på en yttepytteliten bild, med ansiktet bortvänt och basen i högsta hugg, från musiktävligen som kommunens niondeklasser hade i våras. Någon väl initierad måste ha anlitats för att identifiera henne med ledning av den skotskrutiga underbusten och svarta lackkjolen...Självklart skrev vi under och godkände, trots hennes tidigare muttrande - och när lärarna ifråga hade gått sa den lilla nippertippan: "Jag tycker gott att den där bilden kunde ha varit lite större" *S*


Men lite stolta är vi ändå!




Och ärligt talat, den HÄR sortens centerfold är jag glad om hon aldrig blir!



 
 
marsipan

marsipan

27 oktober 2009 17:34

klart hon ville ha en större bild! Men det är ju rätt bra ändå att föräldrar får lite info INNAN bilden blir publicerad

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yasha

28 oktober 2009 14:35

*hehe* Den falska blygsamheten övervinns avfåfängan... Sötnosen. :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards