Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Tidens gång kommer ingen undan

Av Catten - 27 oktober 2009 10:01


Det är ett bra tag nu, som jag ifrågasatt några av mina väninnors beslut att färga sitt hår för att - som de säger - gömma det gråa. Med påföljd, naturligtvis, att de måste färga ofta som fan för att gömma utväxten. Det är i mitt tycke betydligt osnyggare att ha två centimeter grått vid hårbotten innanför det kastanjeröda eller chokolatbruna. När vi diskuterat det här - och NB; det är aldrig jag som tar upp ämnet - så har jag alltid oavsett vad jag sagt fått på nosen rejält. Främst med argumentet att jag inte vet vad jag talar och och att när jag fått mitt första gråa hår kan jag eventuellt, möjligtvis ha rättighet att uttala mig.


Okej.


Igårkväll såg jag det - mitt första gråa hår! Tro för all del inte att det smög sig fram lite tjusigt i benan och mixade sig med resten av håret som en slinga i miniatyr. Det satt på ett betydligt underligare ställe. Jag gick mitt första gråa hår i högra ÖGONBRYNET!


Ja, jag erkänner - jag ryckte loss det - det fick mig att se ut som en grävling :(


Men jag tycker fortfarande att det är snyggt med grått hår. På andra.......

 
 
msA

msA

27 oktober 2009 11:27

JISSES! Ditt FÖRSTA gråa hår?!
Jag har haft gråa hårstrån sen jag var 25, och nu är hela hårbotten grå. har inget emot det EGENTLIGEN. Problemet är bara att hela jag ser så j*a blek ut i den grå tonen...

Ett tag färgade jag oxå mörkt, men håller med dig tillfullo: det är fan så mycket fulare med grå utväxt, än att vara helt grå. Därför blev jag nu blond igen - mycket enklare att "hålla i schack", och det gråa smälter liksom in. Behöver inte färgas varannan/vartredje vecka ;D

http://www.missarden.wordpress.com

 
GladaKatarina

GladaKatarina

28 oktober 2009 09:36

Mwahahaha, välkommen in i gänget. ;-) Utväxt har jag inte men däremot ett gäng gråa. Håret i övrigt har också bleknat någon nyans - faktiskt inte klädsamt! Därför färgar jag - och ser man på! Håret mår MYCKET bättre nu! Hade jag vetat det, så hade jag börjat för länge sedan! :-)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Catten

29 oktober 2009 01:49

Vi får väl se hur jag (och håret) mår i takt med att det blir grått även där - färgat har jag ju gjort från och till ändå i alla år.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards