Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Hemma igen då´rå...

Av Catten - 12 oktober 2009 11:01


Så länge jag kan minnas har jag varit en typisk "borta bra men hemma bäst" människa. Oavsett om det gällt en veckas tonårspartajande i Paris, hysteriskt shoppande i San Fransisco, laidback familjesolsemester i Kroatien, stillsam roadtrip med gamla och nya vänner eller en helgövernattning hos kompisar så har det varit samma sak: spänning och förväntan inför resan, glädje och upplevelser under bortavaron och ett låååångt utpustande när jag äntligen kommit hem till mitt igen. Hemma igen i den trygga vanliga och numera stillsamma vardagslunken.


Det kände jag inte när jag sent omsider efter diverse avstickare på hemvägen landade i Byhåla igen. Det var mest bara tomt, tyst och ensamt. Människa är ett vanedjur påstås det och just den här människan har tydligen oerhört lätt numera att vänja sig....Att ha fått storstryk i SingStar kan jag däremot inte vänja mig vid utan ser med glädje fram emot att sånglektionerna börjar igen i veckan! *muttrar*


Och på ett av mina stopp igår - hemma hos moråfar - fick jag veta att det inte alltid är så bra att åka hemifrån heller. StoraSyster med familj hade tillbringat helgen i sommarstugan och på lördagsnatten väcktes Lillefar av ett telefonsamtal från polisen! Ni vet själva när det ringer på natten, hur många tankar som hinner fara genom huvudet och hur orolig man hinner bli innan man ens hör vem det är. Polisen var dock rapp och meddelade att det inte hänt någon anhörig något men däremot att det varit inbrott i Bromma i StoraSysters lägenhet och att de behövde komma i kontakt med henne. Tur i oturen var att grannarna kommit hem och stört inbrottarna som tydligen inte fått med sig något av värde. Hur de har lyckats ta sig in genom en låst port, samt en ytterdörr med både överfall och sjutillhållarlås är lite intressant, men det är kanske sant som det är sagt att om nån verkligen vill ta sig in så finns det inget som stoppar, inte ens om man bor på fjärde våningen.


Åsså lite jobbcoaching för att avrunda: Damen ifråga ringde inte, men i torsdags fick jag mail. Där berömde hon mitt CV, särskilt "språkligt sett" (?) och medsände en mall som jag skulle skriva om mitt CV efter (?). Idag fick jag min handlingsplan översänd via (feladresserad) snigelpost. Sucka liksom.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards