Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Nu börjas det....

Av Catten - 2 oktober 2009 07:21


Hösten är här - ja nästan vintern kan det kännas som tidiga morgnar. Dags att börja skrapa rutorna på bilen har jag förstått i allafall. Eller snarare hört. Jag har nämligen en liten granne som av någon outgrundlig anledning envisas med att parkera på gatan utanför vårt hus, samma gata som är belagd med parkeringsförbud. Han åker till jobbet runt sex-snåret den stackaren. Så här års är det lite synd om mig också pga det. Jag behöver ju inte alls stiga upp så dags men väcks varje morgon av att han kör bilen på tomgång.


  


Inte i de tre till fem minuter som krävs för att skrapa av rutorna lite hjälpligt, utan i en kvart ungefär. Han orkar uppenbarligen inte kliva ur bilen igen och skrapa efter att ha slagit på värmen utan sitter där i godan ro och väntar på att fläkten ska ta hand om frosten. Det innebär inte bara att jag blir väckt, vilket jag iofs kan leva med, jag är ju bra på att somna om, utan också att mitt sovrum blir en kolmonoxidkammare....somnar jag om där kanske det blir för gott? (Nä, seriöst, jag vet att det krävs högre halter än så men det där räcker för att det ska bli tungt att andas)


Lite ironiskt är det då att man nu hårdlanserar kampanjen http://www.intebilenundermilen.se för att främja både miljön och hälsan. Jag tycker att initiativet som sådant är både klokt och bra - för dem det funkar för, dvs främst i storstadsregionerna. Här i Byhåla är vi inte precis bortskämda med kollektivtrafik, varken inom eller bort ifrån/till byn men som sagt; tanken är god! Jag tror att jag ska bli en sån där "arga lappentant" och peta ner ett litet papper i inkastet hos grannen med en försynt *flinar* fråga om han skulle kunna tänka sig att avgasa nån annanstans än precis under mitt fönster, åsså den där länken.......

 
 
Selma

Selma

2 oktober 2009 08:10

Det finns kupévärmare! Underbart bra uppfinning. Tipsa grannen om det, motor och kupévärmare. Jag blir helt galen av tomgångskörare , det är slött och hänsynslöst.

http://frunatmaken.wordpress.com

 
GladaKatarina

GladaKatarina

2 oktober 2009 16:46

Sätt en lapp på rutan. Den lär frysa fast. >;-) Blir rasande på sådant. Dina inlägg gör mig så UPPRÖRD, Catten. Det är jättetrevligt! 8-)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Catten

2 oktober 2009 22:24

Smart tanke Selma, bara det inte innebär att jag får köpa en åt honom för att slippa höra/känna - själv lär han inte lida nämnvärt! :-/

Åh Katarina, vad glad jag blir att jag kan röra upp lite (positiva) känslor *L*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards