Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Saturday Night Dead.....

Av Catten - 21 december 2008 01:07


Gårdagskvällen var....underlig! Var med M i stan för att fira hennes födelsedag och inledde firandet med att titta på hennes fd kollegor som var dagens lucka i stadens julkalender på residensets trappa. Mister Bentone och Madame Bombardier framför tillsammans en nästintill tragikomisk eldslukarshow och bitvis skrattade jag så att jag grät, bitvis skakade jag på huvudet av förundran och nån enstaka gång undrade jag också hur han faktiskt kan hålla i eld på det där viset?


När luckan var vederbörligen stängd och applåderna ebbat ut styrde vi kosan mot puben - löjligt fullt var det där, men vi fick löfte att parkera oss vid ett reserverat bord tills gästerna skulle komma. Det gjorde vi, med varsin öl. En magisk öl verkade det vara, för båda två blev underligt påverkade och faktiskt lite ostadiga när vi efter en knapp timme vandrade vidare. Jag menar - EN öl! Inte för att jag är högkonsument i vanliga fall - men med den fettmängd jag drar runt på så borde en BACK öl ha den effekten på mig...


Fnissande likt tonåringar drog vi till alla tonåringars fredagskvällspalats: hamburgerbaren med "the golden arches" - även det en nästintill paranormal händelse för mig som vanligtvis vägrar sätta min fot där om inte någon osedvanligt tjatig unge tvingat mig. Vad vi gjorde där? Fnissade.

Ja, vi åt och drack också, träffade på släktisläktingar till M, tittade på folk, smsade och mobiltelefonerade - ungefär som fjortisar.....åsså fnissade vi lite till och tittade på folk - eller i ärlighetens namn karlar, vi hade en utstuderad plan som gick ut på att jag skule fälla ut mina långa ben med stålhättekängorna om något snyggo kom i närheten och lägga honom raklång inför våra fötter. Jag satt med benen under bordet mest hela tiden - utbudet av mogna män på det stället en fredagskväll var inte enormt om vi säger så!*L*


Inte enbart därför beslöt vi oss för att drista oss vidare till ytterligare en pub där eders otroligt måttfulla och balanserade undertecknade fortsättningsvis drack apelsinjuice resten av kvällen. Märkligt mycket människor var det ute - var det lönehelg eller är det verkligen så att folk inte tror att det finns något liv efter jul så de måste "klämma in" alla vänner och bekanta nu innan den horribla helgen slår oss med alla kraft? Jag vet inte - men jag vet med bestämdhet att jag inte klarar av den sortens sorl som uppstår på en fullpackad (i dubbel bemärkelse) pub någon längre tid. Dessutom är det inte enbart uppmuntrande att vara i stort sett den enda nyktra personen i ett folkhav - för vid det här laget hade jag verkligen tappat all effekt av den där ölen av "mellanstyrka" - förmodligen tack vare allt frityrfett i de där "kycklingbitarna" jag satt i mig tidigare.


Trevligt hade vi tyckte jag, men jag förundrades lite över hur få som vile kommunicera med oss och reflekterade snabbt över det. Ser vi ut som ruggugglor och är därför ointressanta, eller ägnade vi "för mycket" tid åt att prata med varandra och verkade upptagna? Inte för att jag var så värst outgoing heller - när jag umgås med någon vill jag gärna fokusera på personen ifråga och blir nog rätt ointressant för/ointresserad av omgivningen. När jag sedermera kom hem däremot, då knackade det in sms efter sms i min mobil men nej tack, jag orkar verkligen inte börja om igen med att ge mig ut en andra gång samma kväll. Underligt som det kan bli, kan ni höra av er lite tidigare en annan gång?*muttrar*


Anyway - GRATTIS som fan igen M, och tack för en fin kväll!


Dagen som var idag är intet att säga om - tvlördag, urlakad av tristess! =(

 
 
Ingen bild

M. Eagle

21 december 2008 14:57

Ja, tack själv. Det var skoj. Nu när jag skulle skriva min signatur ser jag att det var ju onödigt att sprätta bort E:t på mina monogramhanddukar ; ) hehe

 
Ingen bild

J

21 december 2008 15:21

Hörru,det är meningen att man skall charma folk för att de skall falla för en =p Inte falla bokstavligen genom krokben.

 
Ingen bild

Catten

21 december 2008 21:44

Sorry J - men i mitt fall är det absolut enda sättet! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards