Alla inlägg den 3 december 2008

Av Catten - 3 december 2008 19:21


Ja, det var det att vakna redan vid 6.40 imorse. Snön som dalade så vackert i gårkväll när jag körde hem hade töat bort och allt var gråttgråttgrått igen men förnuftig och disciplinerad *hmmmmmm* som jag är klev jag upp och duschade, hann nästan äta frukost också innan jag körde hemifrån vid 8.15 för att ta mig till AF i staden. Lite irriterad blev jag på medtrafikanterna som inte förstår att 90 betyder 90 och inte 60 så det blev en omkörning som  - tro det eller ej - fick pulsen att öka något.....


För en gångs skull var jag i god tid till ett möte och traskade i godan ro upp till tredje våningen där min handläggare är parkerad, ringde på dörren och blev av en äldre man lotsad till G:s dörr där mannen knackade på och sa "Du vet väl om att du har besök?" Svaret han/jag fick kändes inte alls positivt:"Jasså, har jag, inte idag väl?" och alltså visar det sig att handläggaren mailat mig på en numera obefintlig mailadress och ringt mig på ett numera obefintligt mobilnummer, inte fått svar på någotdera men trots det inte ringt på mitt fullständigt befintliga hemnummer....


Jaja, jag fick en ny tid imorgon - vilket innebär att jag ska köra till staden två gånger imorgon samt  en gång på fredag för att passa tider... jag blir ruinerad.... *muttrar* Som rent trots gick jag omedelbums och satte mig på min ungdomstids favoritcafé och svullade i mig en briebagel och en latte - det sved i plånboken men kändes genast lite bättre *L*. Imorgon ska jag slå handläggaren med häpnad över min effektivitet och framåtanda, jag är full av goda ideér för att slippa sitta här och häcka längre - "ska bara" ha ekonomidetaljen med mig i den planeringen också....


Åsså ska Å och jag gå till Pantbanken - en för mig helt ny upplevelse....jag tänkte göra mig av med lite guld som ligger här och skräpar helt i onödan - om ingen känner ett behov av 1 st beg. förlovnings- och 1st beg.vigselring och ger mig ett bra bud? Jag har också en klocka, en liten skir sak som nån gammal släkting haft, en klen tant måste det ha varit för som jag kan se det så hade jag inte kunna bära den armlänken ens som sexåring? Saker ska omsättas - inte ligga i skåp och skräpa!


Jag ka inte sitta här och skräpa heller - jag har varit nyttig idag och lyckats både tvätta och diska så nu ska jag vika den där tvätten - på åternågonting, ha en fortsatt fin kväll!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards