Alla inlägg den 14 december 2008

Av Catten - 14 december 2008 15:48


men för en gångs skull inte av ilska - nej, jag kokar rotmos! Hederligt hemgjort rotmos - inte köpt på varken "korv" eller som pulver. Rotmos är löjligt gott tycker jag, en sådan sorts mat som kallas husmanskost även om den passar alldeles utmärkt för lägenhetskvinnor också! Tyvärr luktar det inte så gott när man lagar rotmos, det är som med kålpudding vilket även det är en mat som faller under samma kategori som ovanstående. Snyggot Å och jag hade en filosofisk diskussion för ett tag sedan där vi gemensamt och utan större ansträngningar kom fram till att "di gamle" minsann visste  hur man lagar både god och billig mat.


Så nu kokar jag rotmos - det är gott, och verkligen billigt efter som rara underbara A stashade upp mig med en massa mat häromkvällen. Nu har jag frossat i mig nymodigheterna; ruccola och mozarellatoast, brie på bakeoffrallor och går på det som inte kunde sparas i frysen till kommande Ängelveckor och tillika det som jag vet att den lilla damen bestämt kommer att neka till att äta. Rotmos idag, och rotsaksgratäng med kassler imorgon. Nä, jag är inte matfixerad men njuter faktiskt av en välfylld frys, fylld med något annat än stenhård is!


Which reminds me att jag måste ringa den där outhärdligt "effektive" vaktmästaren (som minnesgoda läsare kommer ihåg från min avloppsföljetong) för att få honom att kolla på min kyl/frys som trots att den är satt på absulot lägsta möjliga nivå i stort sett fryser mina grönsaker till is på mindre än en dag....kylen då alltså, och det är ju inte syftet med en kyl om jag förstått tekniken rätt? Gissningsvis får jag samma kommentar som när jag bad honom laga torktumlaren som blinkade och pep desperat och vägrade tumla en kväll när jag just tvättat två jättefulla maskiner: "Haha, jag kan inte trolla - men ring Joe Labero så kanske du har bättre tur". 


Intressant i sammanhanget är ju att för ca 1½ månad sedan gjorde fastighetsbolaget tillsammans med några andra mumrikar en "inventering i avsikt att minska energiåtgången i XX:s hyresfastigheter". Jag har frågat mig vadi denna inventering bestod emedan vi hyresgäster inte fått någon information varken tidigare eller senare, mer än den om att vi motsatte oss att huvudnyckel användes skulle vi lämna in en motivering till detta.  Vad vaktmästar- och andra mumrikar de facto skulle ta sig för framgick inte. Jag misstänker iallafall att de inte kollade mitt brummande kylskåp......

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards