Alla inlägg den 11 december 2008

Av Catten - 11 december 2008 22:50


Åh vad jag är dum!


Herrejävlarihavet vad korkad jag är!!


Åhhhhhh vad dum jag är!


Hur kan man bli så urbota blåst som jag!?


Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad jag är dumdumdumdumdum!


Stupid, stoooopieder, Catten!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gahhhhh - jag är så korkad att jag borde få Nobelpris i det!


*mutter, mutter, mutter och mummel*


Nu ska jag gå och dra en säck över huvudet, ta en distanskurs i tankeverksamhet, köpa klokpiller på svarta börsen, sparka vett i mig själv, skaka rätt på de två hjärnceller jag har men som är i ständig konflikt med varandra, tappa ut en del av sågspånet i skallen, leta upp och dra åt de lösa skruvarna, inte återfödas i farstun, plocka fram mig bakom vagnen osv osv....


Satan i gatan vad jag är förbannat korkad - när och hur ska jag lära mig!

Av Catten - 11 december 2008 16:54


som tack vare både inkompetent kamera och inkompetent fotograf inte alls ser speciellt cool ut på bilden. Men för dig som inte fattar det så är den där tråden i vattnet nere under succulenten en ljusslinga som lyser i det mest intensivt röda du kan tänka dig. Me like - no, me LOVE!

Av Catten - 11 december 2008 01:20


Efter en rätt beklämmande förmiddag blev det bara bättre: övning med "andra kören" inför Luciakonserten på lördag. Har sjungit de flesta av låtarna tidigare så nu sitter de som en kniv i ryggen och det känns ju!=) Gol på så passens på min favvo; gospeln "Perfect praise" att jag blev tillfrågad om vi skulle skippa den som körsång och jag sjunga den solo istället - ganska frestande med tanke på att trots dess enorma ljuvhet övas den inte in i körsättning utan enbart melodistämma -men jag sade ett bestämt nej. Jag är körsångare - inte solist! Vi avslutade med mastodontiska "Hallelujakören" och tack vare I:s starka pipa tror jag att jag fick den rätt hela vägen - det är skönt att ha någon att luta på! =D


Och sen ännu bättre: myspysiga A kom upp med kassar, en innehållande den coolaste julblomma jag någonsin sett och den andra full med mat varpå vi frossade i oss solrosfrallor med sallad, brieost och sharonfrukt till alldeles för starkt skånskt kaffe - men vi har hållit oss vakna iallafall!*L* Tänk vilken massa kloka funderingar vi kan komma med - ju senare desto bättre. Det har avhandlats endemiska arter och rovdjurens inverkan på ekosystemet, jultomtens vara eller icke vara och i sådana fall hur dags på dagen/kvällen, självförtroende kontra självkänsla och när klockan blivit tillräckligt mycket även huruvida såpor och dokuditon egentligen borde få produceras - och lätt rodnande erkänt att vi båda tittar på en och annan.........


Japp, jag är nöjd med den här dagen också - I get by with the help of my friends liksom! Dags för krypisäng och imorgon är en annan dag och allt sånt där...Natti på er, musiclovers!


Dagens låt:

Hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah, hallelujah!

For the Lord God omnipotent reigneth, hallelujah osv

med hallelujah en sjuhelsikes massa gånger!*L*


Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards