Alla inlägg den 6 december 2008

Av Catten - 6 december 2008 10:46


är det idag.......


Gårdagskvällen blev milt sagt ..........underlig...och resulterade i att jag vid strax efter två inatt stod spritt språngande nykter på min balkong och allvarligt funderade på att putsa fönstrena, rastlös som jag var. Nu besinnade jag mig dock - för putsa fönster har heller aldrig tillhört mina favoritsysselsättningar och med min nuvarande vänsteraxel känns det inte heller helt optimalt att ge sig på sådana arbetsuppgifter.


Så vad SKA jag ge mig på för arbetsuppgifter? Dammsuga är som vanligt något jag borde högprioritera men ack så trist det är...disken har återigen vuxit sig högstaplad i hon, men jag tror att om jag plockar om den lite så kommer stapeln att krympa och då märks den inte lika mycket utan går att vänta med ett tag. Den där tvätten jag skulle vika ligger fortfarande i en trave, numera förflyttad in i klädkammaren för att inte synas och om vi ska vara riktigt ärliga borde jag förmodligen våttorka en hel del ytor här för att få bort så mycket som möjligt av resterna efter Puman för att uppnå optimal kattallergikermiljö.


På tal om Puman så mår hon bra - jag vet att ni har undrat ;-) Hon fann sig snabbt tillrätta tillsammans med  den redan befintliga katten Saba även om de inte precis älskar varandra. Hon har faktiskt tillochmed låtit 6-åriga S bära runt på sig, något som hon fullkomligt har avskytt tidigare. Ligga i knä = extremt stort JA, men bäras runt = megamasssamonsterstort NEJNEJNEJ så därför ser jag det som att hon verkligen köpt in sitt nya hem. För det är ju det det handlar om med katter, du äger inte dem - de äger dig.


Sug på den ni........;-) så går jag och aktiverar mig en stund!


//Catten



Av Catten - 6 december 2008 01:03


En curlingmamma stiger upp tidigt på morgonen efter en sen kväll (natt) för att följa med sin son när han ska skrivas in på bilskola och sitter i en timme och lyssnar på en allvetande ragata med botoxläppar, får parkeringsböter, bjuder sonen på tunnbrödsrulle som han inte kan äta upp eftersom han varit och fått några jäkla gummiploppar mellan tänderna som förberedelse till tandställning. Att han behöver tandställning är curlingmammans fel, för det är hon som fört de dåliga anlagen vidare - det berättade tandläkaren redan när curlingmammans barn var små och hade börjat få sina (sneda) permanenta tänder alla tre....


En curlingmamma genomsöker hela lägenheten på jakt efter dotterns mobiltelefon som inte bara kan ha försvunnit - trots att dottern hävdar att hon "letat som en jävla idiot"....Men inte under tv-fåtöljen tydligen - och när curlingmamman med viss skadeglädje msnar dottern för att upplysa om detta får hon till svar "Jaja, tack som fan men jag är med M             (pojkvännen) nu så jag har inte tid med dig".


En curlingmamma väcks ur sin sköna slummer på soffan av sonen som ringer för att morfar vill ha tag på den andre sonensom inte svarar i sin mobil, och eftersom ingen har något telefonnummer till flickvännen så letar curlingmamman upp familjen på den där eminenta snoksiten på nätet, ringer upp och får tag på flickvännens morfar som hänvisar vidare till sin dotter. Curlingmamman ringer dit men sonen är inte där, som väl är så vet flickvännen att han är på julbord med jobbet så curling mamman ringer tillbaka till sin pappa och meddelar detta och kan så klart inte komma tillbaka till det rofyllda tillstånd hon väcktes ur....


Nattens mest prioriterade tanke är därför: finns det nån avvänjningskurs man kan gå för att sluta curla så förbannat?

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards