Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Godis är gott

Av Catten - 16 december 2008 21:53


men det hjälps inte - ibland kan det bli för mycket av det goda...årets sista körövning har avhållits ikväll hemma hos I. Tänk vad mycket MER vår lilla damkör låter i hennes musikrum än i kyrkan!*L* Och vad kul 12 kärringar kan ha när de har musikfrågetävling och slåss på blodigt allvar om poängen....jag är sorgligt okunnig måste jag erkänna - eller okunnig och okunnig, en hel del föll på min obotliga oförmåga att minnas namn - alltför många gånger brast jag och min medtävlare C (som bara är 10 och därför helt förståeligt inte kan så mycket varken om Olle Adolphsson eller Wilhelm Petterson Berger) ut i ett samfällt "ååååååååååååååååååh!" när namnet på den nyss avhörde sångaren avslöjades. Jaja, det viktiga är inte att vinna utan att delta - det förklarade jag gång på gång för C mellan sammanbitna tänder......=)


Avslutningsvis drack vi kaffe och mumsade på hemgjort julgodis - eftersom många av damerna är duktiga och hade donat hemma så blev det inalles sju sorters godis som skulle avsmakas och det är.....ganska mycket! Att avstå från att prova någon av sorterna fanns såklart inte i min verklighet och därför är jag _en aning_ sockerspeedad just nu, att somna lär ta tid ikväll. Förmodligen ska jag tillbring resten av kvällen med att läsa ut boken "Impotent livskamrat sökes" av Gaby Hauptmann, en historia som i förstone verkade rätt komisk men som i rasande takt utvecklats till nån slags sängkammarfars i bokform - ni vet en sån där "teater" där folk springer fram och tillbaka och slår i dörrar?   


Dessutom är det redan halvvägs in i boken inte alls så svårt att lista ut hur den slutar....lite synd, för grundtanken är intressant: en attraktiv kvinna som tröttnar på att vara ett objekt och annonserar efter en impotent livskamrat för att slippa kravet på sex, men få allt det där andra....och som kommer till insikt om att det finns de som skulle ge en hel del för att få bli just så där uppvaktade som hon blir men retar sig på det. Tyvärr blir det inte mycket av de där funderingarna....men jag lär ju läsa ut den ändå - vilket osökt får mig att komma ihåg hur många böcker jag blivit lovad att få på ljudfil av en viss någon - den första för drygt ett år sedan, men än så länge har jag inte varken sett eller hört av dem?


Promises, promises - det är kanske lika bra det ändå, jag tenderar att fundera på så mycket annat när jag lyssnar på böcker att jag snabbt tappar bort mig så jag skaa nog hålla mig till pappersvarianten ändå! Arrivederci sömntutor - nu går jag och läser bok.

 
 
Ingen bild

Kroken

18 december 2008 12:01

Nä bjudgodis ska man inte avstå ifrån... vem vet när det bjuds härnäst??
Ljudböcker är svåra att engagera sig i...vips åker tankarna iväg på annat håll, pappersboken är bättre!
kramen och ha ett bra veckoslut/skön helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards