Direktlänk till inlägg 28 maj 2008

Vad kan jag säga?

Av Catten - 28 maj 2008 20:53

Mer än wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Jag har kört traktor idag! *fnissar förtjust* Det var ju rätt lattjolajbans det med trots att man inte kan vända på en femöring med den......"Anything you can do, I can do better" Fast utmärkning av gravar överlåter jag med varm hand åt herr R, det är tungt och slitsamt arbete så det VILL jag inte lära mig! ;-)


Mötat har vi gjort idag igen, Ängelen har fått en ny "coach" genom skolan som har bla ART-utbildning (AgressionReplacementTherapy) och som så här vid första träffen verkar kunna ett och annat. Något förundrad hörde jag exet -  som hela tiden vid kontakt med mig och skolan hävdat att när Ängelen är hos honom är det inga problem, inga pengar försvinner, tider hålls, inga humörsvängningar  mm mm - säga till coachen A att han "greppar efter sista grässtrået". Först och främst är det underligt att det svängt så snabbt, sen tycker jag att det är tragiskt att nån som inte kan använda aforismer försöker göra det ändå - det heter HALMSTRÅ liksom!!! Lite pinsamt för exet hoppas jag också att det var att han kom tio minuter för sent, när just sen ankomst är en av de saker Ängelen har stort behov av att åtgärda!


Hur som haver - Ängelen själv verkar nöjd med den här kontakten, första träffen har de redan imorgon och på tre gånger ska nu A försöka sälja in sitt koncept hos Ängelen så att hon ska vilja fortsätta med sessionerna efter sommarlovet - då börjar hon nionde klass och med tanke på hennes ganska högtflygande gymnasieplaner krävs det nog att hon börjar putsa lite på betygen......


Sus - du är ju också en sorts ängel - tack för tipset om räkningarna.....jag gjorde ett försök men tyvärr, tyvärr. Parkeringsplatsen bakom mitt hus innehöll inga herrar av varken bättre eller sämre kvalisort och amorE (vaffö stort E?) får jag nog klara mig utan? Denna månaden iallafall, jag ska prova igen i juni faktiskt! =)


Nu dags för sängen och en korsordstidning tror jag - jag har blivit HELT hung-up på korsord igen, jag är en periodare med sådant och nu är jag inne i ett stim! Tur att morsan förser mig med utlästa, men inte -lösta damtidningar av varierande slag där jag visserligen får sudda en hel del där hon varit och skribblat, men det gör inget - utmaningen blir liksom lite större då *S*


En sak till: M - om du fortfarande troget läser det här så nej, det räcker inte att läsa min blogg. JAG får ju inget veta om DIG gumman!! Jag ringer nån dag.....jag loooooovar!!! *fortsätter skämmas*

 
 
Ingen bild

sus

29 maj 2008 11:30

Tufft att köra traktor! (OK jag är bonnunge så jag har väl iofs kört traktor i ungdomen...)
Skit att det inte funkade med "utdelning" av räkningarna. Men man ska inte ge sig!
Kramen!

 
Ingen bild

J

30 maj 2008 10:29

Jag säger att traktor är macho!Fast ni har förstås inte Valtra *sträcker ut tungan*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards