Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Catten - 8 maj 2008 17:01

är det i skallen i dag. En hel massa information och tankar har trängt ut allt som fanns där inne och sen snurrat runt sig själva så pass att där är alldeles rent - tabula rasa - dags att fylla på och börja om kanske?


Stopp i avloppet i duschen är det också :( Jag har fiskat fram en hel del mindre trevliga saker, främst hår och äckliga avlagringar, men även rakbladshuvuden och ....saker jag inte tittat närmare på för identifikation. *ryser* Men jag är ren, och det är huvudsaken, det dammade rejält om mig när jag gick idag. Jupp, torr är jag *S*


Jag tänkte undfägna er med ett par bilder - jag har en dålig kamera och är ingen fotograf men jag kan ändå inte låta bli att visa utsikten från en av mina arbetsplatser, den gamla kyrkogården med anor från 1100 -talet. Där fanns en kyrka som revs 1820 . Vid rivningen av kyrkan hittades en runsten. Idag återstår endast grundstenarna av kyrkan, men fortfarande händer det att någon begravs där. Ex vis Bengt Berg - han med Kanadagässen, och flera medlemmar ur släkten Hyltén -Cavallius. På platsen restes ett minneskors över kyrkan 1939 och det syns på en av bilderna.


Att gå där och skrota ger en fantastisk känsla av frid - och det är en välbesökt plats, loads and loads of bussresor åker tydligen runt i våra trakter och tittar på fornlämningar (konstigt att man inte ser det vackra i sin egen hembygd?) Den eminenta utsikten är över Skatelövsfjorden, imorse halv sju, när allt var lungt och stilla. Notera den ogräsfria och välkrattade grusgången - made by Catten! =)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards