Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Catten - 9 maj 2008 19:02

Jappjapp, har tillbringat några timmar på en filt i solen vid en sjö med vännen M - och mått bara finemang! Så rogivande att höra fågelsången och att studera rovfågelns flykt högt i skyn. Det tog tid innan jag insåg att den lilla, lilla svarta pricken inte var en fläck på min hornhinna utan nåt som faktiskt svävade! Tur att den inte såg oss som potentiella byten och kom kraschande ner med 300 km/h för att sätta klorna i våra vita kroppar!


Innan dess bjöd A på picniclunch , massa mys nere vid "Prästabryggan" - en somrig kycklingsallad med gottigheter i, nybakade frallor med Philadelphiaost och kaffe med chokladmuffins  - fan vad jag blivit bortskämd idag! =) Ändå vill jag ha mer - jag vill sitta på min balkong i kvällsolen, med trevligt sällskap! Kom hit med en vinare och lulla lite ihop med mig så kan vi snacka massa strunt som vi kanske ångrar senare? ;-) Om jag smusslar fram ett cigpaket får du inte bli arg, jag "ska bara" röka det där enda - det hör ju till!


Till dagen obehag hör alla äckliga "mördarsniglar" jag plockat idag, jag tappade bort mig när jag kommit strax över 200 och misströstade grovt om jag skulle hinna göra nåt annat alls idag - men solen gillar de ju inte så 1/3 av kyrkogården var om inte befriad så åtminstone inte sååååå förpestad. Men jag kommer att känna deras mjuka klibbighet mellan handskfingrarna hela helgen, slemmiga, sladdriga kräk! Jag är inte så värst blodtörstig, men dem kan man gärna få utrota för mig....


Näää...jag inser att ingen lär dyka upp med nån vinare till mig = inga cig, så jag får la gå och köpa en dosa snus i stället. De få laster jag har kommer jag att bevara stolt och jag ser fram emot att P19 åker till Gotland i sommar igen, då ska han få köpa en stock med smaksatt snus åt mig - fläder är betydligt bättre än både vanligt och det med lakritssmak. Men om nån vet var man i mina trakter kan köpa flädersnus så tar jag tacksamt emot tips!


Och btw så tar ungskrället studenten snart - vad köper man till en unge som inte vill ha nåt, och som helst skulle låta bli alla sorters festligheter alls? Jag har avkrävt honom två timmar i släktens närvaro, jag är inte heller överdrivet förtjust i dylika sammankomster, men lite får man tåla....Sen skulle jag gärna hänga på ut och festa, men jag har ju passerat studentdatumet med råge!!*S*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards