Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Varning!

Av Catten - 6 maj 2013 18:34


Nedanstående blogginlägg innehåller högst privat och personlig information om mig, läs inte om du är av den känsliga sorten...


Men jag bara måste få ur mig det någonstans, nu när jag inte har någon närvarande axel att gnälla mot. Jag tycker nämligen att det är högst märkligt och förbluffande löjligt att jag vid 45 års ålder, efter flera års behaglig befrielse från alla hormonella p-preparat lider av en mensvärk som är värre än någonsin i mitt liv!


Jag har ont så att jag kvider, så att jag mår illa (hade jag kunnat spy så hade jag gjort det) och så att jag knappt kan gå - än mindre sova. Eftersom paracetamolpreparat är de enda smärtstillande jag får äta så tar de ju inte bort smärtan, barden av den under nån halvtimme eller s och så tätt får en ju inte ens poppa i sig Alvedon :(


Dagar som den här tänker jag att de lika gärna borde ha plockat ut hela rasket när de brände av ledningarna för några år sedan....alternativt att de kanske glömde kvar några glödande kol därinne som flammar upp med jämna mellanrum? Baserat på min (o)ömma moders beteende borde jag inte längta efter menopausen, men vissa dagar alltså...vissa dagar...  

 
 
Ingen bild

mira

7 maj 2013 09:04

men vad jobbigt! har det varit så hela tiden sen du slutade med p-piller eller kommit nu? har du kollat upp det? jag tänker genast på myom... som möjlig orsak.

Catten

7 maj 2013 10:22

Myom....måste googla mig lite! Har haft det så här i ett par år och bara tänkt på "åldersförändringar" liksom. Söka sjukvården? Inte riktigt min grej, tyvärr...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards