Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Catten - 7 maj 2008 18:48

att jag inte alls körde sönder nån Walker igår - Herr R hade "bara" underlåtit att informera mig om alla tricks och knep med jättedyrmaskinen.....Nu kör jag som en gudinna, backar och snurrar värre än med radiobilarna på Grönan!! =)


Fast lite sönder lyckades jag göra idag ändå - kraftfull som jag är *S* slet jag av snöret till röjsågen när jag skulle dra igång den, för mig ett tydligt tecken på att den INTE vill bli använd av mig - jag är nämligen inte anatomiskt korrekt utformad för en sån appamojäng!! Där bröstplattan till selen skall befinna sig finns det på mig två, inte så värst stora, men dock utbuktningar som gör att selen liksom förflyttar sig i sidled...och om jag drar åt midjebandet så att selen sitter stadigt halkar den upp över mina myckna höfter vilket medför att röjsågen hamnar nånstans strax under armhålan :(


Dessutom har idag varit "en sån där dag" då det mesta går åt h-vete. Jag vet inte hur många gånger jag kört av linan, fått soppatorsk, bränt fingrarna på metallen som blir VARM när jag ska pilla fram tråden igen- åsså dragsnöret som påbröd! MEN - eftersom jag är envis som en röd åsna så gav jag mig den på att laga själv och gjorde det också innan jag med en väsning hystade upp den på hyllan och tackade för idag.....och övergick till Walkern - himla kulig leksak det där!


Nu vet jag precis hur den funkar, det är bara körtekniken som ska finslipas en aning, men jag har backat upp på ett släp med den idag och det gör mig en aning stolt, med tanke på att det är en "bakvänd trehjuling" som styrs med spakar och inte med ratt. Det var så pass kul att jag tom övervägde att gå på övertid idag, men så kom jag på att man ska fördela glädje över flera dagar om man har möjlighet, och åkte hem istället!


Hemma möttes jag av Ängelen med kompis - kompis blödde näsblod och hade gjort ett bra tag utan att veta varför och hur man stoppar det. Med ett raskt och hårt tag om näsroten med mina något gröna fingrar (de har befunnit sig djupt i innanmätet på en gräsklippare idag) fick jag ungen att kvida lågt och blodet att sluta rinna. Maaagiska fingrar sa hon och tittade storögt på mig. Nä, erfaren svarade jag, som blödde näsblod varje dag i samband med min mens som tonåring - jag förlorade förmodligen lika mycket blod åt båda hållen....*ser smått äcklad ut*


Dessutom har jag kommit på att mitt minne verkligen består av teflon!! Idag tryckte jag på Herr R ytterligare om arbetsfördelningen på helgerna och när han sa vilka helger han ville vara ledig i juni så sa jag ja tack och amen, glad åt att få besked - så nu har jag bokat upp mig på att jobba den helgen jag skulle åka norröver på fest! *korkskalle* Men det innebär å andra sidan att jag garanterat är ledig på midsommar - vad nu det ska vara bra för - Ängelens far har givmilt nog överlåtit henne på mig eftersom "jag hade henne förra året" - jaha, vart tog nu det där med 14 dagar i taget vägen??


Mmmmmen det löser sig, i helgen ska jag antagligen få träffa min efterträderska för första gången sedan hon hookade upp med mitt ex för ganska exakt ett år sedan, han fyller år och det ska bli kul att se hur hon reagerar - enda gången vi kommunicerat var ju en gång i vintras när hon ringde till mig och var dretfull...*S* Ja, fast jag är inte den som är den, jag ska luta mig tillbaka och njuta fullt ut av att vara gäst och bli servad!! Lite awkward är det dock, jag har ju bott i det huset i 16 år och vet vart varenda pinal finns, hon är där nån gång i månaden....


Dags att gå och tvätta Sveriges förmodligen skitigaste hår - det är fullt med gräs, damm och en och annan skalbagge kan jag tänka mig, jag har kört över mullsorkshögar idag med! *L*


Ha det kul - cykelhjul!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards