Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Catten - 6 maj 2008 16:10

Jag har fått min första "hatkommentar" ......eller vad jag ska kalla det? Till gårdagens inlägg hade någon, som naturligtvis valt att vara anonym skrivit "skenheliga kossa" till mig - no more - no less. Där ser man - en helig ko tror jag inte att jag är på något sätt, och inte sken- heller, varken helig eller dräktig? Möjligtvis kossig.......


Faktum är att jag rannsakade mig själv i flera minuter och kunde inte komma på vad det där skulle syfta på? Men sk*t samma, jag är glad att kunna väcka känslor, både positiva och negativa. Trots det så valde jag att inte godkänna kommentaren, för den var så ur sammanhanget liksom - de flesta av er klarar åtminstone av att kommentera med viss relevans! *L*


En annan sak jag lyckats få idag är att köra WalkerMowern - äntligen, och hur svårt var det på en skala? Är man bara någorlunda normalbegåvad snappar man snart funktionerna. En sak jag dock inte klarade var att titta framåt *rodnar* utan när jag vände mig om för att betrakta det excellenta verket av min framfart körde jag över inte en, inte två, inte tre utan fem sorkhögar och då kollapsade intagsfläkten :(


Mmm....kvinnor och höns!! Mycket sammanbitet och nogsamt upplystes jag om att en WM kostar i runda slängar 120 000 och man ska MINSANN framföra dem försiktigt!! Jaja, men gjort är ju gjort och nästa gång jag får chansen (tex så fort eländet är lagat) ska jag på't igen, för det var riktigt kuligt! Man kan ta rallysnäva svängar med den.................;-)


En liten beundrare har jag fått idag också, en äldre man som förmodligen bländades av vitheten hos gäddhänget på mina bara överarmar - idag har det varit åskvädervarningshett! Han hade många saker att dryfta med mig medan hans ännu mindre fru försökte komma ner till marken för att kunna plantera det två krysantemer de medförde. Krysantemum är nog en av de fulaste blommor jag vet btw - magen riktigt vänder sig när jag tänker på de skabbiga exemplar som brukar finnas i handeln lagom till midsommar, med en patetisk midsommarstång av gula och blå piprensare virade runt blompinnar nedstucken däri som "dekoration".


Men nu tar jag nog ut saker och ting i förväg - det är ett tag till midsommar och jag ska nog inte vara ledig då så jag behöver inte oroa mig för några festligheter eller ens piprensare.....den dagen den sorgen - planering funkar ju ändå inte hos mig!


Klippa naglarna är nu helt av nöden, jag ska gå och göra det och försöka avhålla mig från att kräkas av den obehagliga känslan, men långa naglar och trädgårdsarbete funkar bara inte. Nån som vill ge mig manikyr ikväll? ;-)


Till sus och jo: jag har inte funderat klart ännu! =)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards