Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Catten - 22 maj 2008 16:28

En dag till - och jag är lika tråkig! Fast med hjälp av lite telefånande under dagen så tror jag att jag börjar bli en liten, liten aning, om inte roligare så ialla fall mer bestämd? Massssssssa nytta har jag gjort idag ialla fall - det är ett bra jobb jag har, jag kan bestämma själv på't ungefär hur social jag vill vara och idag ville jag INTE: på med hörlurarna och den (o)saliga blandningen av musik i MP3:en - där vissa låtar är bannlysta- och sen ner på marken och luka ogräs....


Har ni nånsin tänkt på hur mycket man kan tänka när man lukar land? I mitt fall är det MASSOR, på gott och ont så klart, men grejen är väl ändå på nåt vis att man faktiskt hinner? Tänka alltså - man störs inte av en massa input från tv, dator, människor och annat skit.......utan får i frid och ro grunna igenom saker och ting. Det enda avbrottet är frukost- och lunchrasten, och dem bryter jag gärna för *L*. Ett par andra pauser har jag också hunnit med - främst för att nästan förälskat stoppa näsan djupt i en klase nyutslagna syrénblommor - det luktar lite "tant" men det får man tänka bort och istället visualisera att de är en symbol för försommaren. Gott!


Nåväl, tänkt har jag gjort som sagt och det är nyttigt för mig som vanligtvis rusar genom livet (inte rent fysiskt alltså) och bara "råkar" hamna i än det ena och än det andra! Mindre bra......kan ge långtgående konsekvenser har jag insett, och det är kanske på tiden? I helgen tror jag att jag ska kidnappa min in-law och supa henne tvärfull på billigt kartongvin - det känns som ett ypperligt alternativ till att tröska sig igenom Eurovisionsschlagerfestivalen. Vilket jäkla ord förresten? Långt som en landsväg och lika tråkigt!


Nu ska jag gå och sniffa lite på tjälknölen jag har i ugnen - jag fick en fransyska av A igår: "Jag kan ändå inte prata med den" som hon sa, och överlät den på mig som inte för en sekund hade för avsikt att konversera - snarare konsumera! Tjälknöl och hemgjord potatissallad i helgen alltså........*frestar*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards