Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Catten - 2 maj 2008 15:34

vilken koll man har *ASG*


Dags att deklarera - jo, så pass mycket visste jag! Men det var ju lugna puckar, M förklarade det där med smsdeklaration förra året så det tänkte jag roa mig med i helgen.....ända till nåt ljushuvud kläckte frågan: "Men hallå - sålde du inte halva kåken till ditt ex förra året?" Eh, jo - jag gjorde kanske det? Men, var är de papprena och varför står det inget i deklarationen om hur jag ska göra? *panik* Men paniken lade sig och teflonet tog överhanden - tills idag, när jag blev påmind om att måndag är "sistainlämningsdag".......


Så jag kastar mig på telefon - beredd att bortförklara mig hejdlöst, men en lugn och trygg dalkulla förklarar att jag alls inte sålt nåt hus - det ingick i bodelningen och alltså ska jag inte skatta för det - haha - in your face exet, som hoppats på en enorm restskatt för Catten!! *ler överlägset och dansar ytterligare en segerdans!" Det blir smsdeklaration ändå ;-)


Mitt i gravigenfyllningen fick jag ett telefonsamtal jag inte förväntade mig förrän senare under kvällen. Det har jag inte fundilurat färdigt runt, så mer kommentarer än så blir det inte - idag!


Lite fölsekalas blir det nog ändå ikväll - även om orken är svag så är viljan stark!! Dags att soffhänga lite tror jag......ciao!



Av Catten - 2 maj 2008 06:29

Idag är det nervöst och fjärilar i magen - rent egoistiskt avstod jag igår från att ringa min väldigt kära vän som (förhoppningsvis) ska genomgå en operation idag. Man bör väl höra av sig och visa sitt stöd, men antagligen hade jag inte gjort nåting för att förbättra hans situation genom att själv vara ett babblande vrak? Vad jag ska göra idag är väl att vanka omkring och vänta på besked att allt gått bra........


Åsså ska jag jobba såklart - the dead gives no rest! Jordfästning idag. Den har jag åtminstone kläder till!! *minnesnotering* Titta aldrig mer ned i en nyöppnad familjegrav - där finns lämningar!


Födelsedagsfest ikväll - är jag på humör/ har jag ork att gå - eller kommer de svarta kassarna under mina ögon (som underligt nog inte alls påverkades av min maratonsovning) att ha utvecklats till sopsäckar? Nä, måste göra mig klar att jobba, tyar inte riktigt idag, men ett glädjeämne är ju att det regnat igår och inatt, så jag slipper vattna *gör vågen i regnet*


Over and out - twist and shout!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards