Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Catten - 23 maj 2008 22:46

vaknade var jag snudd på en liten gnutta anings bit mindre tråkig - tankarna har vimlat färdigt och ett beslut har satt sig - men det "roliga" gick över rätt snabbt eftersom vi hade en begravning idag......Hårdhjärtade och kallhamrade Catten pallar inte andras sorg, jag häckade diskret i en rhododendronbuske tills alla sörjande dragit sig tillbaka och det fysiskpraktiskt arbetet kunde ta vid och härvid vill jag (igen?) sända ut en BESTÄMD dementi: Nej, vi kraschar inga kistlock! Dumheter......*suckar*


Något jag tycker mycket om är att bli bortbjuden - det blev jag idag hastigt och lustigt och det är ju då det brukar bli bäst? Tacos och trevligt samtal i ett uterum med utsikt över solnedgången gjorde inte ont nånstans =) Inte förrän de Cattätande knotten uppenbarade sig och började kalasa på mitt kött och jag i vanlig ordning likt den tjuriga treåring jag är kliat sönder mig i stort sett överallt =(


På vägen hem fick jag anledning att låta hjärnan accelerera en liten aning. Det stod nåt på vägen - närmare bestämt en sån ohyra som kallas rådjur och när jag konstaterat det började jag fundera på om huruvida jag skulle bromsa eller inte......(liiiite trött va?) Tja, jag bromsade iallafall och insåg att P19 har rätt när han påstår att mina bromsar är otränade, åtminstone den ena! Giren min lilla Eskrutt gjorde kunde i sig ha varit riskablare än närkontakt med rådjuret eftersom den höll på att ta mig hela vägen ner i diket. Förståndigt nog gick djuret av vägen så att jag kunde släppa bromsen och styra tillbaka ut på vägen utan att tappa nämnvärt i hastighet *L*


Tur att jag ska till moråfar imorron efter nästa begravning, då får lillefar nåt att "roa" sig med medan jag sparkar igång hans nyinköpta dator och bredband, något han bestämt hävdar att han behöver hjälp med. Mina förklaringar om att om jag klarar det så gör han, dem viftar han bort. Ska jag vara HELT ärlig så tror jag att det är ett svepskäl för att få träffa mig - hur otroligt det än låter......


Orka tänka mer idag - någon väntar på mig, närmare bestämt min totalt obäddade säng! Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzznark.......



Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards