Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Fett najs...

Av Catten - 26 maj 2008 19:40

eller vad det är de brukar säga, ungdomarna! *S* Själv hade jag nog slagit ihop händerna och utbrustit: "Åh, så bedårande!"


Jag var och hämtade ut P19:s studentskylt......Den pojken är född med charm och looks, jag undrar vart han fått det ifrån, jag har ju mitt kvar ;-)? På bilden vi valde står han - ungefär två år gammal i blöja och tischa, inget mer - med en skruvmejsel i högsta hugg med en ENORM verktygslåda bredvid sig i bakänden på vår gamla blåmetallic Opel, beredd att hjälpa morfar med whatever som behöver lagas...."Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli" - för er som inte vet så går det rara barnet i dagarna ut just Fordonsprogrammet! =)


Oh, how time flies.....veckan efter sin examen börjar han jobba på ett stort företag i den närbelägna staden..han blev faktiskt erbjuden jobb andra dagen av sin praktik där *stolt moder* Inte för att jag är så bilkunnig, bilar ska vara som datorer och karlar, man ska sätta på dem och sen ska de bara gå och gå och gå och gå.......*L* Men jag KAN faktiskt kolla oljan och till nöds byta däck om det inte finns nån händig man i närheten! Tanka är ju också rätt väsentligt har jag tvingats inse - dyrt är det också!


Vilket osökt för mig in på funderingen på vart man egentligen ska bo? Alltså, vart vår "kära" regering och bensinbolagen tycker, för på landsbygden kan man ju knappast bo längre - åtminstone inte om man jobbar allra minsta lilla oregelbundna tider och inte kan åka kollektivt? Och jag som har busskräck skulle ju ändå inte klara det? Jag jobbar ju 7 -16 nuförtiden, men på fel plats? Från min byhåla och till den byhålan jag jobbar i går ingen buss...eller jo, men tvärtom, eftersom skolan ligger här, alltså går bussen hit på morgonen och härifrån på eftermiddagen. Jag som vill åka i motsatt riktning då? Sätter Miljöpartiet in en egen linje bara till mig så jag kan låta bli att köra?


På tal om miljö förresten så har jag hört göken i flera många dagar nu - i öster! Ni minns väl ramsan? "Södergök är dödergök,norrgök är sorggök, västergök är bästergök, östergök är tröstergök".....Tack för det, Moder Natur! =)

 
 
Vagabond

Vagabond

27 maj 2008 15:48

Åh, studenten, en sån där sak som jag aldrig tagit, och aldrig heller kommer att ta. Ingenting jag direkt sörjer. Hur som helst, låter som en bedårande bild på P19!

http://vagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards