Direktlänk till inlägg 26 april 2008

Borde, borde, borde

Av Catten - 26 april 2008 14:58

kanske få nåt gjort i denna dag - men jag tyar inte........stackars Catten är bakfull! =( För första gången i sitt vuxna liv bör tilläggas, och anledningen är förmodligen den att jag drack för lite! *L* Inte för att det på något sätt är något att skryta med, men jag har alltid haft hög akolholtolerans (det kan ha nåt att göra med mängden fett på kroppen har jag hört) och söp lätt stora starka karlar under bordet på den tiden det begav sig.


Igår drack jag ett glas vin och två drinkar - tyckte nog inte själv att jag blev nämnvärt påverkad av dem, pratglad är jag ju ändå ;-) men huga vilken negativ effekt det blidde i slutänden! Efter det inte alls så sprudlande telefonsamtalet som jag förväntat mig som kom vid 03.13 sov jag ännu sämre än innan och när klockan ringde vid 10.15 var jag vaken och sjuuuuuk sedan länge. En hackspett hade byggt bo i mitt huvud och en iller i min mage och tanken på att vara på jobbet klockan 12.15 var på intet vis tilltalande. När någon ringde för att förklara sitt kryptiska nattsamtal måste jag ärligt erkänna att jag inte var ett enda dugg intresserad - jag ville helst bara dö, och uppmaningen att "lägg dig och sov igen gumman", suckade jag mest bara åt...jag MÅSTE ju upp!


Nåväl, jag deponerade diverse rester i porslinsholken, med en intensitet jag inte upplevt på många år, duschade i en timme och förbannade omigen bristen på underlagscremer i det här huset. Jag har inte påsar under ögonen idag - jag har sopsäckar! Det syns små glimtar av vitt i ögonrödorna och kroppen känns som om jag sovit i en mangel. Den stora frågan är nu - hur F*N kan man bli så bakis utan att ha fått uppleva berusningen? Orättvist, tycker jag!


Hur som haver höll jag ihop mig såpass att jag klarade av förberedelserna för dopet, ingen dog av chock av att se varken mitt grönbleka ansikte eller den HYSTERISKT blommiga mammaklädtrasa jag hittade i min garderob. Hur den överlevde flytten har jag ingen aning om, men det fanns tydligen ett syfte med det - jag slapp gå på dop helt svartklädd! Jag har fortfarande klädtrasan på mig och filosoferar så smått över hur gammal den kan tänkas vara.......mitt sista barn bar jag för över femton år sedan, å så påstås det att kvinnor shoppar hejdlöst!? Tillåt mig småle! Om jag kan, det stramar både här och där i det som tidigare kallades "ansiktshy" men numera bytt namn till "öknen".


Hela jag är en öken - jag ger mig inte in på närmare förklaringar till det, men vill ni mig något idag hittar ni mig förmodligen immobiliserad på soffan med senaste favoriten(tack darling T) "New Generation of Synthpop"satt på totalrepeat så att jag ska slippa röra mig alls.


Idag är det FAKTISKT mest synd om mig, pilutta dig du!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards