Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Men det finns karameller också!

Av Catten - 29 oktober 2009 19:29


Ja, alltså missförstå mig rätt nu - det är ju inte precis så att mitt liv enbart består av en underlig ( och numera konstant frånvarande) jobbcoach, urblekt vintertidsgenomtrötthet och ständig frustration över exet och hans beteende. Det är väl bara som så att det är lite så jag funkar; jag bloggar av mig det som inte är okej, det jag inte mår så bra av och så gottar jag mig åt mina godbitar i tysthet...


För godbitar har jag, massor faktiskt! När folk jag inte träffat på ett tag frågar mig den där standardfrågan "Hur är det?" så kan jag ärligt svara "Jättefint, bortsett från en släng av arbetslöshet". För jag har det riktigt bra ändå! Jag har de där älskade underbara krångliga ungarna, en T som får mig att må brabrabra, en toppenpappa, fantastiska vänner och jag har mitt sjung, en hobby jag starkt kan rekommendera, sång frigör endorfiner och det ger en glädjekick utan dess like!


Naturligtvis finns det massor jag skulle kunna önska mig där utöver - men till vilken nytta? Någon kallade mig för en obotlig optimist - jag skulle önska att det var sant, tyvärr är det inte så. Men jag har jobbat, och jobbat hårt som fan på att se det där klassiska glaset som halvfullt istället för halvtomt. Skulle jag sitta och grubbla på allt jag skulle vilja ha men inte har skulle jag förmodligen gräma ihjäl mig och det nyttar ju ingenting till?


Skulle jag oroa mig för alla framtida moln som jag till yttermera visso tyvärr VET finns så skulle mina dagar förmodligen bli oerhört långa och trista och jag skulle bli en sådan person som ingen orkar och vill umgås med. Istället försöker jag att se på vad varje dag kan ge i positiv bemärkelse, om det så "bara" är ett telefonsamtal från någon man inte hört av på länge, eller att solen orkar bryta igenom en hel halvtimme mitt på dagen, eller att kaffet blev ovanligt gott just den här gången.


Det låter jävligt hurtfriskt, jag vet och är inte alla gånger så himla lätt. Jag har svackor och dem har jag ju såklart outat här också - men idag vill jag puffelipuffa för "small mercys", de där yttepyttegrejerna som du tar så för givet att du inte längre ser dem!


*nysjungen, endorfintrippad och nöjd Catt idag*



 
 
msA

msA

30 oktober 2009 20:58

:)

http://www.missarden.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards