Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Att bygga sig ett (låtsas)liv...

Av Catten - 28 september 2009 17:37


Okej, för att vara helt ärlig: Jag är inte HELT sanningsenlig i exakt allting jag skriver. Blev ni chockskadade och/ eller ledsna nu? Ta er samman och behold: Jag är inte helt sanningsenlig i det jag skriver för ibland behöver en breättelse en lite twist för att bli roligare, intressantare, mer läsvärd eller whatever. Även om jag inte alltid är helt sanningsenlig så har jag ALDRIG ljugit ihop någonting i min blogg, eller ens i mitt RL. Sanningen kan vara hemsk att behöva fejsa, men hur det än är så dyker den alltid upp och biter en i ändan när man minst vill och anar det.


En sanning dök upp häromdagen, inte så hemsk men rätt skrattretande i mitt tycke: Som ni kanske vet så sjunger jag i två körer, en kyrkokör med få och enbart kvinnliga medlemmar med förvånansvärt låg medelålder i min förra lilla Byhåla, och en hobbykör - "Badrumssångarna"  - med skrämmande hög medelålder i min nuvarande lite större Byhåla. Bägge är kul på sitt eget lilla vis. Häromdagen fick Badrumssångarna en nygammal medlem som jag aldrig träffat förut. Hon fick veta att jag dessutom sjunger i kyrkokören och säger glatt "Då känner du Gun och Berit!?"


Jag lägger pannan i djupa veck och säger "Nej, det tror jag inte ...var, när hur liksom?"


Hon: "Men de sjunger i den kören"


Jag ba' "Nä, det gör de inte."


Hon ba' "Johooo då, de har sjungit där båda två sedan innan E slutade som präst" (dvs fyra år sedan. Förf.not.)


Å jag ba' "Nää alltså, jag har sjungit i den kören i 14 år nu och jag känner inte igen nåt av namnen."


Å hon liksom: "Men...så konstigt! De bor i StoraStaden båda två?"


Så jag då: "Alltså, den enda som sjunger i den kören och inte bor i församlingen är ju jag."


Så vi kom överens om att vi inte var överens och avslutade det hela. Idag träffade jag damen ifråga i den lokala matbutiken. Hon fick syn på mig och blossade upp av indignation, skyndade fram och berättade att hon ifrågasatt de båda damerna tillika arbetskamraterna. Först hade de nekat, sen hade de hummat och tillslut tillstått att de under drygt fyra år fejkat ihop en historia om sitt deltagande i ovan nämnda kör. Komplett med händelser och kommentarer under övningstillfällen, snuttar ur påhittade predikningar osv....Jag blir helt flabberghasted. Hur kan man ljuga ihop sådana historier liksom?


Jag menar - om jag ville fejka ett liv så skulle jag ljuga ihop nåt bra mycket mer spännande än att sjunga i en liten byakör med femton medlemmar, och framför allt inte en fullt så genomskinlig historia!




Och btw: Min handläggariller mailade imorse och bad mig skriva dagbok över alla kontakter jag har med "jobbcoachen" - ja, nu får hon heta det inom citationstecken, ända tills det VERKLIGEN händer något. Jag hade mail från henne också förresten, med en utskrift från vårt möte i fredags - en bifogad fil som var lösenordsskyddad och som mitt virusprogram varnade mig för att öppna (!) och som dessutom innehöll en del material som vart tillagt efter min underskrift. *morrar* Detta är vederbörligen noterat i min dagbok. Jag är inte mindre irriterad efter detta.

 
 
Yasha

Yasha

28 september 2009 19:57

*fniss* Alltså, allvarligt... det där är ju underhållning. På riktigt. Tur att jag inte hade soppa i munnen, då hade den nog kommit ut ur näsan. *asg*

"Jobbcoachen"... skicka människan till mig, jag har ett och annat att säga till'na... *morrar*

http://yasha.bloggagratis.se

 
Leo

Leo

29 september 2009 20:21

Helt otrolig story!

http://metrobloggen.se/leoscookie

 
kastrullis

kastrullis

29 september 2009 21:16

Eller så skickar du bara jobbiga kåochen till de däringa som farit med osanning, två flugor bankade på samma gång, eller kanske snarare tre...

http://kastrullapan

 
Ingen bild

Catten

30 september 2009 11:45

Jag antar att du menar den avancerade kycklingsoppan som ungen ville ha Yasha? ;-) Happy to make you happy!!

Otrolig, men tyvärr inte osann Leo....

Smart idé Kastrullis, fast med tanke på att damerna i fråga både har jobb och närmar sig 65 så är jag rädd att den faller.....men den kanske går att utveckla i nån annan riktning =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards