Alla inlägg den 19 september 2009

Av Catten - 19 september 2009 12:25


Nej, det är inte mig det handlar om, utan Jane Juska som vid 66 års ålder sätter in en kontaktannons där hon helt enkelt skriver:


"Innan jag fyller 67 - i mars nästa år - vill jag ha massor

av sex med en man jag tycker om.

Om du vill prata innan så funkar Trollope för mig."


  


Det är en bok om glädje, sorg och längtan - längtan efter att finna njutning, närhet, sin sexualitet och i förlängningen därmed även sig själv. En utlämnande självbiografi där Jane låter oss följa med på sina resor över den amerikanska kontinenten för att träffa män som hon (i sitt eget tycke) pratat förvånansvärt mycket med via mail, sms och på telefon innan de kommer så långt som till sex. Hon skriver om sin rädsla att inte räcka till på varken ut- eller insida, om att det inte alla gånger är så enkelt och självklart att "bara" ha sex. Jag nickade igenkännande, skakade sorgset på huvudet, skrattade högt och värmdes inombords av denna kvinna och henns föresats att vara det vi alla borde sträva efter: sig själv!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards