Alla inlägg den 17 september 2009

Av Catten - 17 september 2009 14:49


med arbetslösheten är inte de ändlösa timmarna man kan lägga på långpromenader, navelskåderi, småkaksbakande eller onani - allt efter eget val och läggning - utan att man faktidkt kan läsa oändliga mängder böcker. Det gör jag nu.


Senast i raden är Eva Cassady's "Otrohetsdieten" som handlar om en kvinna på 40+, med man, dotter på väg ut ur boet och ett jobb på en inredningstidning som hon är måttligt road av. En dag får hon av chefen uppdrag att ta kontakt med en prisvinnande arkitekt - samme man som hon under en kort men intensiv tid för 20 år sedan haft ett förhållande med. Hon blir besatt av tanken att omigen bli (åtminstone kroppsligt) den unga kvinna hon var den sommaren och börjar hålla diet. Himla bra bok, jag slukade den hel (lämpligt uttryck för en bok som handlar om dieter). Den är humoristisk och ändå fylld av tänkvärdheter. Vem är jag? Vem vill jag vara? Hur ska det gå till? Vad får det kosta? Vad händer på vägen dit? Och framförallt - vad händer sen?


  


Läs den vettja! Vänta inte tills du vill gå ner i vikt eller funderar på att vara otrogen - läs den NU!!

Av Catten - 17 september 2009 00:42


innehållslös dag har jag haft idag.


Livet är ju en pôse och man ska fylla det med något - för tillfället vet jag inte riktigt vad bara.


Slå frivoliteter och/eller frivolter är inget för mig, det förra verkar för pyssligt och det senare har jag gjort klart.


Något sjung blev det inte heller idag - gospelkören drar inte igång den här terminen due to för lågt deltagande förra säsongen, bajs liksom eftersom det var den roligaste av mina tre körer :(


Klappa katter kan jag inte göra hela dagarna - då blir jag sjuk, av hundar likaså :(


Städa köksskåpen ba'fatt ha nåt att göra är för trist :(


Disken tog - efter tre vatten - bara typ sju minuter att diska så det var ju ett kort "nöje" :(


Snusar gör jag ju oavbrutet så det blir ju ingen större omväxling att lägga in en ny :(


Plocka håren på benen med pincett skulle ju kunna ta en stund men just självplågeri är inte min grej :(


Tapetsera om i lägenheten kunde vara intressant men det gillar inte bostadsbolaget :(


Hänga på nätet när alla andra sover känns lika givande som att glo på tv :(


Jag tar väl helt enkelt en av böckerna jag lånade på bibblan idag och ser fram emot en låååång natts läsning :)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards