Direktlänk till inlägg 23 maj 2009

Gott och blandat....

Av Catten - 23 maj 2009 11:34


Det började så bra - M:s nya boende är ljuvligt, en charmig lägenhet på övervåningen i ett gammalt hus längst ut i samhället, med utsikt över odlingsmark. Det minimala köket passade ypperligt att sitta och mumsa glass och dricka kaffe i, alla rummen är nytapetserade och med nya golv enligt M:s önskemål. Vi tog en promenad i naturen, på en gammal banvall misstänker jag, längs en sjö en bit bort mot en sluss med underbara gamla stenbroar. M hade lite hokuspokus för sig och lyckades vifta undan regnmolnen så att vi slapp utomhusduscha =).


Efter en sväng till den lokala matvarubutiken blev det middagsbrass, M stod effektivt vid spisen medan jag läste klokheter ur en bok om nätdejting. Där stod uppräknat hur man ska och bör bete sig på alla de sorters nätsiter som finns, netikett och vad som lockar samt repellerar - allt interfolierat med "berättelser ur verkligheten" om hur folk träffats och funnit sitt livs kärlek. Jahaja liksom....uppmuntrande eller avskräckande, jag vet inte vilket.


Efter den mer än smakliga måltiden vidtog en sista touch av hemstylingen: tavelhängning. Jag är inte till mycket hjälp rent fysiskt, hålla nånting rakt ut med raka armar är ju inte precis min grej, men till slut kom faktiskt ett helt gäng väggprydnader på plats och så tramsiga och slamsiga som igårkväll vet jag inte att vi nånsin varit förut....


Tråkigt nog hade jag känt det redan under den vackra promenaden, vid middagen skyllt det på energibrist men under kvällen blev det klarare och klarare: huvudvärken från helvetet var på väg. Det fick bli ett hastigt uppbrott för hemresa och med risk för att framstå som trafikomoralisk måste jag säga att sett i perspektiv är jag glad att jag höll mig på vägen under hela den knappa timme det tar att köra. Väl hemma var det bara att skala av kläder och rasa i säng medan huvudet bultade likt fastskruvat i ett städ och magen protesterade våldsamt. Med hänsyn till vissa nätvänners emetofobi ska jag avhålla mig från att berätta hur det kändes - men det var inte bra.


Det var inte bra i många timmar. Jag tror att jag behöver gå till doktorn för att kolla att det verkligen är nån slags migrän och inte en hjärntumör.....Idag är som "dagen efter" - dock helt utan det alkoholintag man vanligtvis förknippar med kvällen före - men med eller utan alkohol, med eller utan huvudvärk så hade jag i allafall en himla trivsam kväll. Tack för det M! =)

 
 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

23 maj 2009 12:53

Mumsar på din rubrik idag!
Alltså kolla upp huvudvärken och be om en datormografi.Jag har migrän nämligen men det är skönt att kolla upp iaf. Var rädd om dig.Undvik stress.Var noga med att dricka och käka regelbundet och motionera.
Kram-från en som är lite bakis idag

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yasha

23 maj 2009 14:47

Fy satan... för din egen oros skull är det bra att kolla upp. Och kanske för att få hjälp. Jag är glad att bli besparad detaljerna här, men fy satan som sagt... *kall handduk till pannan i efterdyningarna*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards