Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Catten - 23 maj 2009 22:49


Jag ska aldrig, aldrig, aldrig igen försöka öppna en konservburk med hammare och skruvmejsel samtidigt som jag pratar i telefon. Blodvite uppstår.


Vad ni andra däremot ska göra - åtminstone ni som inte tillbringat lördagskvällen framför svt2 är att snabbt som själva attan masa era små - eller stora men ändock söta rumpor in på svtplay för att titta på Henrik Schyfferts "The 90's - ett försvarstal". Suveränt - för alla oss i "den cyniska generationen" men även ett eftertänksamt fniss för både yngre och äldre. Se den - nu liksom! Se den, seså schas på er och se den. Basta!

Av Catten - 23 maj 2009 18:00


Mannen, rösten, texten.....




Av Catten - 23 maj 2009 13:49


Jupp, det roar jag mig med idag i efterdyningarna av huvudvärken från helvetet.....


Jag läser, läser och läser. Och jag blir avundsjuk. Jag blir så avundsjuk på era utlandsresor, intressanta jobb, härliga vänner, kärleksfulla relationer, underbara trädgårdar, charmiga lägenheter, bekymmersfria ungar, lantliga sommarställen, tillgivna husdjur och allt annat som bara oooooooozar gottigheter från era bloggar.


Jag har ju en hel del jag också, men idag blir jag såååååååååååååå avundsjuk. Det är väl okej att jag är det en enda dag. Jag lovar att det kommer att gå över.......snart......nån gång......kanske.....


Men i sanningens namn så inser jag ju att det är få av er som har ALLT  av det där ovanstående. Jag bara plussar ihop er, lägger er i en klump och ser allt det där som är brabrabra för att riktigt kunna vältra mig i nån slags självömkan - tänkte det var lika bra att passa på idag liksom.....

Av Catten - 23 maj 2009 11:34


Det började så bra - M:s nya boende är ljuvligt, en charmig lägenhet på övervåningen i ett gammalt hus längst ut i samhället, med utsikt över odlingsmark. Det minimala köket passade ypperligt att sitta och mumsa glass och dricka kaffe i, alla rummen är nytapetserade och med nya golv enligt M:s önskemål. Vi tog en promenad i naturen, på en gammal banvall misstänker jag, längs en sjö en bit bort mot en sluss med underbara gamla stenbroar. M hade lite hokuspokus för sig och lyckades vifta undan regnmolnen så att vi slapp utomhusduscha =).


Efter en sväng till den lokala matvarubutiken blev det middagsbrass, M stod effektivt vid spisen medan jag läste klokheter ur en bok om nätdejting. Där stod uppräknat hur man ska och bör bete sig på alla de sorters nätsiter som finns, netikett och vad som lockar samt repellerar - allt interfolierat med "berättelser ur verkligheten" om hur folk träffats och funnit sitt livs kärlek. Jahaja liksom....uppmuntrande eller avskräckande, jag vet inte vilket.


Efter den mer än smakliga måltiden vidtog en sista touch av hemstylingen: tavelhängning. Jag är inte till mycket hjälp rent fysiskt, hålla nånting rakt ut med raka armar är ju inte precis min grej, men till slut kom faktiskt ett helt gäng väggprydnader på plats och så tramsiga och slamsiga som igårkväll vet jag inte att vi nånsin varit förut....


Tråkigt nog hade jag känt det redan under den vackra promenaden, vid middagen skyllt det på energibrist men under kvällen blev det klarare och klarare: huvudvärken från helvetet var på väg. Det fick bli ett hastigt uppbrott för hemresa och med risk för att framstå som trafikomoralisk måste jag säga att sett i perspektiv är jag glad att jag höll mig på vägen under hela den knappa timme det tar att köra. Väl hemma var det bara att skala av kläder och rasa i säng medan huvudet bultade likt fastskruvat i ett städ och magen protesterade våldsamt. Med hänsyn till vissa nätvänners emetofobi ska jag avhålla mig från att berätta hur det kändes - men det var inte bra.


Det var inte bra i många timmar. Jag tror att jag behöver gå till doktorn för att kolla att det verkligen är nån slags migrän och inte en hjärntumör.....Idag är som "dagen efter" - dock helt utan det alkoholintag man vanligtvis förknippar med kvällen före - men med eller utan alkohol, med eller utan huvudvärk så hade jag i allafall en himla trivsam kväll. Tack för det M! =)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards