Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Catten - 12 maj 2009 20:24


Lite däråt känns det faktiskt. Jag hade den oerhörda förmånen att få en  timmes massage idag: http://www.taktilum.se/index.html och det var en rent njutbar upplevelse - jag slumrade till flera gånger trots att jag egentligen är väldigt petig med vem som får röra mig på det sättet efter många års extrem beröringskänslighet, stela muskler och ständiga inflammationer. Men som sagt, skönt var det - ända till jag skulle ta mig upp från britsen där jag legat platt på mage (förlåt, jag menar så platt som min mage tillåter mig att ligga *rodnar*).


Naturligtvis hade min sjuka, sjuka, sjuka helveteskorsrygg låst sig vilket innebar att det tog i runga slängar 10 - 12 minuter att dels komma runt, komma ner från britsen och kunna resa mig i min fulla längd av ståtliga 167,5 centimeter över havet. Detta innebar att massören fick sätta in efterbehandling i form av mängder med acitylsyreliniment och sitta och lyssna på knakningarna när jag "leade te" mig. Hon förundrades. Och ändå hade jag varit ute på lunchen och haft friskvård med min handledare, dvs gått fem kilometer runt Stadens sjö med den vackra promenadslingan och utsikten, så upppvärmd var jag iallafall.


Linimentet verkade i nån timme - nu går jag ungefär som en höggravid anka efter tre månader till sjöss och tanken på att resa mig från den här stolen är direkt skrämmande.....den har inte många finesser man svankstöde funkar i allafall. Hur jag ska komma ur sängen imorgonbitti blir en senare fråga - men jag har i alla fall fått sextio ljuvliga minuters taktil massage! *skrattar*

Av Catten - 12 maj 2009 13:40


Inget nätande, ingen msn, ingen mobiltelefon under "arbetstid".


Hur ska man då kunna sköta sina sociala kontakter?


*muttrar*


(och fuskar, men bara lite*L*!)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards