Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Igår var

Av Catten - 29 december 2008 23:01


"the day from hell"......


Körde summasummarum 15 mil, med feber dunkande i blodet, bihålehuvudvärk från hårrötterna till hakspetsen och ända ut i tuggytan på tänderna, med argsinta barn för att umgås med de vi egentligen inte ville träffa. Men hur långt kan man driva en vendetta? Inte alls, inte när det gäller närmaste släkten så det var bara att bita i det sura äpplet och åka. Men det var ingen bra dag - det som kunde bli fel blev det. Sen säger jag inte mer om det!


Idag har varit bättre, trots att jag steg upp horribelt tidigt för att passa dagens enda lediga tvättid så att Ängelen kunde få rena kläder med sig till sitt andra hem. När hon hämtades av fadren höll jag på att slå frivolter av pur förvåning - mitt besked om att jag reser bort över nyår har tydligen inte bara tagits in utan också bearbetats eftersom han när jag meddelade detta sa han: "det är ju därför jag inte åker till S****** med A**" - whohooooooooo, undrens tid äro ännu icke förbi när han har insett att ba'fatt en 15-åring inte vill åka med till plastmamman innebär det inte att den vuxne kan åka ändå och lämna tonåringen utan tillsyn enligt "skyll dig själv"- metoden......


Meeeeen jag missade inte det hånfulla frustandet (keep in mind att jag har levt med honom från 18 till 39 års ålder och hört några sådana under de åren) när Ängelen med ett litet smil uppmanade mig att "ta det lungt med festandet" men hear ye, hear ye - jag avhöll mig från kommentarer och repliker på det! Så här i de sista skälvande dagarna av året ska jag tydligen lyckas hålla det nyårslöfte som snyggot Å avlade för mig förra nyårsafton - att "vara snäll" =)


Bra idag har varit besök av E - alltid lika fruktbara samtal, hur otrevliga och upprörande ämnen och företeelser vi än berör (läs män ;-)) Imorgon ska jag packa och packa om, packa upp och packa ner allt jag kan tänkas behöva för en resa så långt som till skånelands berömda universitetsstad - där har jag inte varit på en herrans massa år och då för ett betydligt mindre trevligt besök - jag mätte muskelstyrkan i min skadade arm meddelst en sjuhelsikes massa nålar inkörda i muskeln som sedan skulle sättas i arbete. Har ni inte förstått det tidigare så är nålar (näst efter spindlar) det värsta jag vet!


Vilket osökt för mig in på att berätta att jag trots allt överväga en plastgran till nästa tillfälle sådan ska användas - den vackra lilla granen i mitt hem hade nämligen med sig objudna gäster: senare på kvällen satt något svart i taket och eftersom Ängelen delar min arachnofobi vågade ingen av oss ge oss på att undersöka vad det var utan nöjde oss med att fixera den - i hopp om att den svarta saken skulle sitta kvar  när "herrarna i huset" skulle göra sitt inträde så att de kunde ta ner den.


Det gjorde den inte - på morgonen efter duschen föll den ur mitt badlakan just innan jag skulle svepa det om mig och landade NÄSTAN på mina fötter - "RiverDance" släng dig i väggen liksom.......men jag greppade snabbt duschen och lät åttabeningen simma sig väg ned i avloppet för att där förhoppningsvis antingen drunkna eller skållas. Jag vet - jag ÄR elak! Mot dem som förtjänar det......

 
 
Ingen bild

J

30 december 2008 00:00

Jag bor visst centralast ;)Kom igen,Catten,det svänger ju.

 
mira

mira

30 december 2008 00:15

därför jag inte vill ha en riktig gran - tänk på allt man får in med den dessutom som är för smått för att man ska se det... ;-)

http://metrobloggen.se/missne

 
kastrullis

kastrullis

30 december 2008 02:50

Hmm, jag fyller trea nia väldigt snart och har levt med min sån där mansperson sedan jag var sjutton (flyttade ihop när jag var arton....) Spooky?

http://kastrullapan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards