Direktlänk till inlägg 27 maj 2008

Tihihihihihi!

Av Catten - 27 maj 2008 17:03

Med envishet och en och annan pik  kommer man långt.....inte alltid dit man vill komma, men ett mål har jag uppnått idag: Jag har städat ur det helrisiga garaget och lastat släpet med S-K-I-T och imorgon "praise the Lord" ska jag få lära mig att köra traktorn!! Herr R börjar förmodligen inse att han kan utnyttja mig till diverse arbeten han själv inte känner för och inser inte därmed att en hel del arbeten han verkligen känner för dessutom kommer att tas ifrån honom *flinar förstulet*.


Berömmen öser över mig, och ja, jag tar emot dem för jag VET att jag förtjänar dem! Herr L, som innehade min tjänst innan sin pensionering var på besök idag och visste inte riktigt till sig över allt "småpyssel" som blivit gjort, likaså var tant A där och donade och prisade mina förtjänster inför herr R. Hans enda kommentar till det var: "Jodå, hon arbetar bra, men hon är rätt snabbilsk!" *ASG* Det har han åh så rätt i, och ändå har han inte sett mig från min "bästa" sida......Som jag snabbt svarade: "Man får ju igen det man förtjänar"! Kul är det iallafall att jobba - enda nackdelen är att det finns så lite ögonfröjd på körgårn ;-) De herrar som besöker den är klart över åldersgränsen för att vila ögonen på och de två gossarna som går på timmar för att röja gräs är jämngamla med min äldste son, så.......


Urrrrk, nu inser jag att det inte finns nån återvändo - jag MÅSTE sätta mig och betala räkningar. Det innebär att den trivsamma summa som sattes in på mitt konto i fredags snabbt kommer att decimeras.....studielånet ska börja betalas på igen och jag fick en vass kommentar från E häromdagen då hon undrade hur det kändes att ha ett studielån men ingen examen? *grymtar* Det kanske är dags att ta tag i den där C-uppsatsen igen, den är ju egentligen klar med det enda undantaget att den inte är opponerad på. Förhoppningsvis kan jag få en trevligare examinatör den här gången som inte ska hålla på och småpeta i evigheter så att MITT syfte och uppsåt med MIN uppsats försvinner! Meeeeen, jag har ju faktiskt tre år till på mig innan det är helt kört, så nån större brådska är det ju inte =) Vaddå lat, jag? Näääää...bara världsbäst på att skjuta på saker och ting!


Fast om jag mot förmodan skulle börja söka jobb inom min genre på orter som inte känner till den lite speciella utbildning jag gått så kan det kanske vara bra att ha ett examensbevis att slänga fram? Suck - nu fick jag prestationsågren igen trots att jag vet att jag är bäst....*fnissar* En alternativ yrkesbana vore kanske att bli ambulerande gravstenstvättare - det är jag ju suverän på! Tänk vad många kuliga leksaker det finns som män i allmänhet har monopol på - ba'fatt det på nåt vis påstås sitta i generna? Kanske ytterligare ett exempel att ta upp i min uppsats, som btw heter "Vad är det för fel på fruntimmer" - mot min examinatörs inrådan, för att jag hörde en (manlig) föreläsare använda just den frasen när han ifrågasatte varför kvinnor hade så mycket sämre behandlingsresultat än män.....förvånar det någon att uppsatsen ifråga har ett rätt feministiskt grundtema? *S*


Svammel, fan vad jag är bra på svammel också - det kanske man kan få jobba med på nåt sätt? Fast nu är kaffet klart, jag ska göra en "hemmalatte" och sätta mig i solen på balkongen och bara slööööööööööööööööööa. Räkningarna ska jag "bara" skjuta på en liten stund till =)

 
 
Ingen bild

sus fantiserar

27 maj 2008 19:23

föreslår att under tiden du snuttar på din latte så viker du flygplan av räkningarna. Säkert kommer en underskön man i sina bästa år att snappa upp flygplanen och höja sin blick och se DIG! Ljuv musik uppstår och amorE (med stort E)
(obs ! Sus är förste tärna på bröllopet!)

Sol till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards