Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

What's up?

Av Catten - 26 maj 2008 16:06

Nääää, just ingenting......eller?


Lite lätt irriterad möjligtvis, men det framgick antagligen igår. Det kvarstår idag, och jag gissar att vad jag än kan tänkas ta mig för för att förändra det kommer inte att falla i god jord just nu. Trots det måste jag fortsätta att framhärda att det inte kan vara nyttigt att läsa så selektivt som vissa....tänk vad mycket positiv information man går miste om nör man fokuserar på det (som skulle kunna vara) negativa!


Utöver detta känner jag att det finns någon jag borde funnits till lite mer för om jag inte varit så uppsnurrad i mitt eget den senaste veckan. Å flyttar - hon ska bli sambo "på riktigt"! Inunder glädjen finns så klart en liten oro, hon lämnar jobb, sitt hem sedan många år tillbaka, sin stad, vänner, syster, träningskompisar mm mm. Klart som fanken att det väcker en massa tankar och hädanefter SKA jag bli ett bättre bollplank igen - vi har kommit varandra så nära att jag nästan skäms för den här tidens egofixering och egna grubblerier......


Åsså fortsätter jag att fundera på vad man ger till en student som inget vill ha? En skylt gick han med på, den är klar, mössa har han skaffat, kostym ska han tydligen få vare sig han vill eller inte eftersom (håll i er nu) pappas nya kvinnas barns pappas nya kvinna jobbar på Dressman och får 30% rabatt där! Japp, så kan det gå, underliga äro Herrens vägar till en kostym..... =) Själv har jag inte ens funderat på det där med kläder, nu dyker den jäkla dresscoden upp igen - svart är förmodligen ingen bra studentfärg, mina arbetskläder är troligtvis inte ok, ens nytvättade och min egen studentklänning kan jag gissningsvis bara ha på halva kroppen....Det får bli höger halva då, eftersom dragkedjan sitter till vänster!


Nä, jag får nog ta till den där mammaklädtrasan med de hiskeliga blommorna igen - P19 minns nog inte att morsan hade den när hon väntade lillasyster för snart 16 år sedan, och även om han gjorde det skulle han inte bry sig eftersom han ju inte vill ha nån "fest". Ja hassegu så festligt det kommer att bli - tillkämpad glättighet över hela linjen!! Exsvärfar som inte träffat mig sen ganska långt innan separationen och som inte gillade mig ens då, exet:s till-och-från-kvinna som gissningsvis inte har så höga tankar om mig, moråfar som inte tycker om varken exet eller hans far, jag som....helst skulle vilja vara en fluga på väggen och betrakta spektaklet lite granna utifrån - åsså mitt i alltihopa P19, hans syskon och förhoppningsvis ett gäng kompisar som kan lätta upp stämningen lite.....Det kan bli väldigt intressant!


Nu blir det kast av tjock Catt i soffan - orka laga mat! Om jag hade tagit studenten nu hade jag passat på att önska mig en alldeles egen betjänt! ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards