Alla inlägg den 30 juli 2009

Av Catten - 30 juli 2009 18:05


"Ljuset i slutet av tunneln kan mycket väl visa sig vara ett tåg"


citat tillskrivet Franz Kafka.


Ja, jag vet inte.....så illa kan det naturligtvis vara - men så cynisk orkar man väl inte vara...eller? ;-) Kom att tänka på det citatet nu när jag läser första boken av de nio jag släpade han från biblioteket idag: "Har du träffat nån" av Susanne Dahl. Boken är en sammanställning av berättelser från "vanliga svenska kvinnor" som delar med sig av sina relationer och reflekterar över varför det gick som det gick. Jag har några sidor kvar i den men kan nog redan nu sammanfatta vad jag fått ut av den:


* Ensam kvinna är stark kvinna, och stark kvinna rycker på axlarna åt hela manskligheten...

* Det finns MASSOR av psykopatmän där ute - så fort en man blir arg är han psykopat!

*Män sätter på allt som rör sig så fort de får chansen. Använd minst tredubbla kondomer om du tillåter kättjan att snärja dig...

* För att träffa en riktigt bra man (om nu sådana finns) måste du vara vältränad och fräsch, tillåt dig ICKE! att bli försoffad!!

* En man måste lockas och behandlas med silkesvantar - alla män är nämligen rädda för relationer.

* Nätdejting är för desperata, ingen sansad man som kan få ett förhållande att funka i längden behöver ens bli singel och behöver därmed inte regga sig på dejtingsiter.

* Män vill vara, och är notoriskt otrogna.

* Har man sex utan kondom riskerar man hela världsfreden...minst typ....

* Om ni inte funkar ihop är det mannen det är fel på - en kvinna gör aldrig fel...

* Vilken skit som helst kan bli utgivet i Sverige idag!


Jaaaa...hårda ord kanske, och sagda med en twist såklart, men jag blev ruskigt besviken på boken faktiskt - jag vet inte riktigt vad jag förväntat mig egentligen men kanske något lite mer nyanserat? Ett plus har boken iallafall: den instämmer i min slutsats att det oroar alla andra så mycket mer än en själv att man är singel. Dessutom är den ganska tunn så om man är som jag  och omöjligtvis kan släppa taget om nåt läsbart innan det är utläst så går det åtminstone ganska snabbt....*suckar*


Som slutkläm kan man faktiskt få sig en lite snabbanalys också, vad sägs om det här tex: "Det finns precis som hos männen, kvinnor som har ett sexuellt riskbeteende med många partners och skyddat sex. Det handlar om bekräftelse och beror på otillfredsställda känslomässiga behov i barndomen". Ja just det - för riktiga kvinnor tycker ju egentligen inte om sex och har det för att de njuter av det.....*suckar igen*. Missförstå mig rätt nu alltså - inte tycker jag att oskyddat sex med kreti och pleti är nån god idé, absolut inte, men resten vet jag inte om jag personligen kan skriva under på.

Av Catten - 30 juli 2009 13:47


trillade jag in på http://www.stiftelser.lst.se .En sida med otaliga stiftelser och fonder. Där finns (i mina ögon) omåttliga tillgångar som bara ligger och väntar på lämpliga sökanden. Att vara en lämplig sökanden är så gott som omöjligt har jag efter en stunds läsning insett. De flesta av fonderna och stiftelserna är inrättade för så pass länge sedan att de är föråldrade och inte tillämpliga på dagen samhälle och dess medborgare.


En del av dem är dessutom så snävt formulerade att till och med jag förundras. Någon har förordat nån gång  anno dazumal att det "årligen ska utbetalas summa 200:-/år till XXX skola, resten av avkastningen skall tillfalla kapitalet(eller nåt sånt fikonspråk)" vilket till dags dato innebär att det finns 13 MILJONER i kapital, men ändå utbetalas bara tvåhundra spänn om åter till skolan. Det är synd, jag kan tänka mig att skolledningen skulle slå multipla frivolter om de fick loss lite mer pengar....


Även för oss "vanliga" människor finns det en del stipendier att söka. Jag tex har ju en funktionsnedsättning och vederbörliga papper på det. Tyvärr är då villkoren rätt snåriga - det räcker inte på något vis att kunna intyga det, jag måste dessutom vara född i X socken av ensamstående mindre bemedlad änka, och numera bosatt i Z härad och icke erkänd ättling till häradsman W, med minst 1 ha odikad sumpmark. Ja, kanske inte riktigt så, men ni fattar grejen? Det är synd det med - det finns verkligen MASSOR av pengar i de där stiftelserna, och alldeles för få både föreningar och enskilda som passa in på sökkriterierna. Men har du ett par veckor över kan du ju sätta dig och kolla igenom dem, säkerligen finns det någon människa i detta avlånga land som är tillräckligt obskyr för att passa in på nåt kriterium nånstans ;-)


Alltså: skulle du nån gång få ihop så mycket kosing att du vill inrätta en stifelse; tänk dig för som fan på hur du formulerar villkoren för framtida utbetalningar - vi lever i ett samhälle i ständig förändring.....

Av Catten - 30 juli 2009 01:45


Insåg för en stund sedan att Änglens moped inte står kvar ute på parkeringen, trots att nycklarna hänger här i mitt nyckelskåp.......


Tack så jävla jättemycket för det!! Förbannade helvetes bostadsbolag som inte låtit henne ha den i cykelrummet - med påföljd att den blivit tömd på bensin ett otal gånger och nu alltså slutligen stulen...*morrar, spottar och fräser*


Vad skitkul det ska bli att imorgon (idag) ta itu med att polisanmäla, ringa försäkringsbolag och jadda, jadda, jadda fan.......


*fortsätter att svära mig hela vägen till sömns*

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards