Alla inlägg den 28 juli 2009

Av Catten - 28 juli 2009 15:12


Bradag alltså!


Snyggot Å;s M ringde och skrämde nästan sketslag på mig när han inte presenterade sig *morrar* utan glatt babblade på innan han av min milt sagt tveksamma respons tolkade ut att jag inte fattade vem det var - men lagom tills han frågade om jag hörde det så kände jag igen rösten....snacka om snabbfattad...


Han ville åka och fiska, hans sambo ville åka på marknad. Svårt dilemma, men då kallar man in hjälptrupperna, dvs Catten som aldrig bangar en påträngande folkmängd hetsad till hysterisk köpenskap av hojtande korvförsäljare och blänkade plastleksaker från Taiwan. Snyggot shoppade loss rent hysteriskt, vi gafflade och babblade med försäljare, jag träffade folk hemifrån och någon jag inte sett på säkert 15 år men kände igen så säkert som det, och det var underligt nog ömsesidigt; min (äldsta) kusin M, i var knä jag som ettåring blev fotograferad på det mig veterligen både första och sista kusinfotot som någonsin tagits.


Vi hade en något animerad dialog om en kommande släktträff, enades om att det var rent löjligt att bjuda in sysslingar och bryllingar från så avlägsna orter som Tokholmen och Bornholm när vi dryga 20-tal kusiner som finns här i krokarna aldrig umgås. Släkten...det är en historia för sig - men nu skulle det ju handla om bradagen! Jag var rätt modest i mitt shoppande, tyvärr och naturligtvis blev det ju marknadskonfekt - jag är löjligt svag för de där marspianliknande sockerbomberna. Bröd köpte jag också, provade två klänningar; i den ena såg jag ut som en lodrät zeppelinare med för strama mittsömmar, i den andra en hulaflicka som hulat alldeles åt helvete för lite. Behöver jag påpeka att jag inte köpte nån av dem . Inte ens för att ha "sen, när jag gått ner i vikt"...Jag lär mig!!


En cowboy/girlhatt var jag tvungen att prova också - men den var inte på något sätt kompatibel med vad som i vissa kretsar kallas för min "synthlugg", bland alla tröjor med mer eller mindre snillrikt texttryck på magen hittade jag en som kändes lämplig: "Glo du - jag är van!" men eftersom t-shirt inte är ett plagg som ingår i min garderob fick den ligga kvar. Dock försökte jag övertyga försäljaren om att han skulle haft framgång om trycket funnits på ett linne. Fast då påstod han att trycket hade hamnat liiiite längre ned på framsidan, på en plats där det fått en helt annan innebörd....


Hade det inte varit för att snygots pengar tagit slut (trots att hon skinnade sin sambos mormor på pensionen) så hade vi förmodligen gått runt, runt fortfarande. Marknadsmaten har förändrats men allra till sist hittade snyggot det hon längtat efter och pratat om redan innan vi åkte: langos. Jag äter inte langos i Sverige - de har inte mycket gemensamt med de läckerheter vi åt i Ungern och de få gånger jag provsmakat andras har jag blivit vederbörligen besviken - så även igår. Kan det vara så svårt att laga goda liksom? Snyggot blev inte heller nöjd, men om det beror på langosen i sig eller mitt naggande om hur ogoda jag tycker de är vet jag inte *skäms*


Gott var det ändå att komma till V-sång och äta kyckling med ris och jordnötssås och parkera rumpan i soffan - fast först kikade jag in på den där jättestora näthistorien ni vet och lade in en statusrad om att jag "sippar spritzers hos snyggot Å". Snabbt som ögat var exet där och kommenterade med ett "Grattis - om jag tolkar detta rätt"...Hmmm...han har tydligen sällat sig till skaran som gör sig bekymmer över min singelstatus, vad han nu har med det att göra?


En del spritzers blev det dock - är det semester så är det och i vanlig ordning drog vi fram sällskapspel. Jag älskar att mina vänner älskar att spela spel lika mycket som jag älskar det =) Vi gick ut lite lätt med Yatzy (brakförlust för Catten - say no more), fortsatte med Ordjakt (oavgjort mellan mig och M) och rundade av lite fint med TP vid halv tvåtiden (jag skänkte vinsten till M för att snyggot skulle få gå och lägga sig) och så törnade vi in vid tretiden. Under kvällen var jag  - som vanligt - så där elak som bara jag kan vara, bad om ursäkt till M och lovade bättring men då svarade han att jag inte skulle ändra mig, för då skulle jag ju bli en helt annan person.


Det var nog det vackraste nån sagt till mig på väldigt länge *krokodilgråter*. Så nu vet ni det; jag har tillåtelse att vara jag - för det är sån jag är....

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards