Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Klokord?

Av Catten - 30 juli 2009 18:05


"Ljuset i slutet av tunneln kan mycket väl visa sig vara ett tåg"


citat tillskrivet Franz Kafka.


Ja, jag vet inte.....så illa kan det naturligtvis vara - men så cynisk orkar man väl inte vara...eller? ;-) Kom att tänka på det citatet nu när jag läser första boken av de nio jag släpade han från biblioteket idag: "Har du träffat nån" av Susanne Dahl. Boken är en sammanställning av berättelser från "vanliga svenska kvinnor" som delar med sig av sina relationer och reflekterar över varför det gick som det gick. Jag har några sidor kvar i den men kan nog redan nu sammanfatta vad jag fått ut av den:


* Ensam kvinna är stark kvinna, och stark kvinna rycker på axlarna åt hela manskligheten...

* Det finns MASSOR av psykopatmän där ute - så fort en man blir arg är han psykopat!

*Män sätter på allt som rör sig så fort de får chansen. Använd minst tredubbla kondomer om du tillåter kättjan att snärja dig...

* För att träffa en riktigt bra man (om nu sådana finns) måste du vara vältränad och fräsch, tillåt dig ICKE! att bli försoffad!!

* En man måste lockas och behandlas med silkesvantar - alla män är nämligen rädda för relationer.

* Nätdejting är för desperata, ingen sansad man som kan få ett förhållande att funka i längden behöver ens bli singel och behöver därmed inte regga sig på dejtingsiter.

* Män vill vara, och är notoriskt otrogna.

* Har man sex utan kondom riskerar man hela världsfreden...minst typ....

* Om ni inte funkar ihop är det mannen det är fel på - en kvinna gör aldrig fel...

* Vilken skit som helst kan bli utgivet i Sverige idag!


Jaaaa...hårda ord kanske, och sagda med en twist såklart, men jag blev ruskigt besviken på boken faktiskt - jag vet inte riktigt vad jag förväntat mig egentligen men kanske något lite mer nyanserat? Ett plus har boken iallafall: den instämmer i min slutsats att det oroar alla andra så mycket mer än en själv att man är singel. Dessutom är den ganska tunn så om man är som jag  och omöjligtvis kan släppa taget om nåt läsbart innan det är utläst så går det åtminstone ganska snabbt....*suckar*


Som slutkläm kan man faktiskt få sig en lite snabbanalys också, vad sägs om det här tex: "Det finns precis som hos männen, kvinnor som har ett sexuellt riskbeteende med många partners och skyddat sex. Det handlar om bekräftelse och beror på otillfredsställda känslomässiga behov i barndomen". Ja just det - för riktiga kvinnor tycker ju egentligen inte om sex och har det för att de njuter av det.....*suckar igen*. Missförstå mig rätt nu alltså - inte tycker jag att oskyddat sex med kreti och pleti är nån god idé, absolut inte, men resten vet jag inte om jag personligen kan skriva under på.

 
 
Mofsan

Mofsan

30 juli 2009 20:55

Jag tycker DU har så mkt schyssta uttryck,förvrängningar och ironiska fundigheter. Skriv en sån bok själv. Jag står på kö för första exemplaret!

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catten

30 juli 2009 21:40

En bok om mina förhållanden och dejtingerfarenheter....nja, den skulle bli tunn den Mofsan ;-) och förmodligen inte speciellt nyanserad den heller. Men det kanske är det som är skillnaden - det räcker att JAG vet hur überpuckat det kan bli ibland - och dessutom att det inte är ens fel att två inte får det att funka....

 
mira

mira

30 juli 2009 22:03

en bok du skrivit skulle jag också läsa - kan ju inte låta bli att läsa bloggen och har den bland favoriterna. ;-)

http://metrobloggen.se/missne

 
GladaKatarina

GladaKatarina

31 juli 2009 10:08

*GAPSKRATTAR* Catten, jag hade köpt din bok!! Vi får gå ihop om en antologi med Mofs om du tycker den blir för tunn. :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catten

31 juli 2009 13:31

Oj.....jag har en helt oskriven bok och redan tre köpare ;-) Det här var verkligen boost för egot, tack mina damer! *niger vackert*

 
Singelfarsan

Singelfarsan

2 augusti 2009 08:34

Det allra mest tragiska är att såna där böcker hela tiden ges ut. Jämnställda blir vi först den dag vi slutar "kasta skit" på det motsatta könet o inser fullt ut att båda behövs. Men vi tycker visst att det är vansinnigt roligt att förnedra varandra här i världen. Om än med glimten i ögat....

http://singelfarsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catten

2 augusti 2009 18:44

Visst är det trist Göran, varningsord i all ära men det behöver inte urarta till att generalisera...förhoppningsvis är flertalet av människorna så intelligenta att de förstår att sålla i sådana här berättelser!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards