Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Catten - 26 juli 2009 20:39


Hon vaknade till slut, Ängelen - efter att ha sovit i sexton timmar.....fortfarande lika grodig på rösten och en snabbtitt i halsen avslöjade för mig tonsiller som lös med ett pulserande rött sken. Ett tag funderade jag på om det var utomjordingarna som landat men jag besinnade mig och insåg att det var ett par ordentligt inflammerade/infekterade (?) halsmandlar jag såg. Samtidigt slog mig en ännu mer skrämmande tanke: tänk om det inte är halsfluss igen utan körtelfeber igen!? Då snackar vi alltså inte penicillinkur och pigg efter tre dagar utan uppemot fyra veckors konvalecens...


Jourläkarcentralen accepterade min hemställan om att få inställa oss med förbehållet att de inte kunde garantera att den tid vi anvisades skulle bli den tid vi fick träffa en läkare. Jag ska inte gnälla på sjukvården, men jag kan säga att vi hade lite väntetid......fast den uppvägdes av det relativt glädjande beskedet att svalgprovet var positivt - alltså halsfluss. Samt det faktum att vi fick två dagars kur med oss hem i en liten påse för att slippa gå ner och ställa oss utanför jourapoteket och vänta på att det skulle öppna för kvällen. Den kvinnliga och JÄTTESKÅNSKA läkaren var snabb, effektiv och oerhört trevlig!


Nu håller vi ALLA (det där var alltså en uppmaning) tummar och tår för att inga övriga medlemmar av hushållet drabbas av de elaka bassiluskerna! Jag orkar inte vara sjuk igen liksom.......

Av Catten - 26 juli 2009 11:15


på att den sjuka Ängelen ska vakna så vi kan kolla hennes status och ev åka till jourläkaren läser jag bloggar...och hittar såklart en sån där rad med frågor som jag bara måste......


1. Var är din mobiltelefon? I mitt knä

2. Var är din äkta hälft? Jag har bara oäkta hälfter....

3. Ditt hår? Hysteriskt rufsigt och i extremt behov av en klippning


4. Din mamma? Därborta *pekar*

5. Din pappa? Också därborta


6. Det bästa du vet? Att ha bradagar

7. Din dröm inatt? Drömmer jag?

8. Din dröm/ditt mål? Gottigheter och bradagar

9. Rummet du är i? Är dammigt och surrar av spyflugan i fönstret


10. Din hobby? Sjunga och läsa, fast läsa är ingen hobby utan livsnödvändigt!

11. Din skräck? Irrationell...oftast...

12. Var vill du vara om 6 år? Nöjd, i mig själv

13. Var var du igår kväll? Hemma kroppsligen

14. Vad du inte är? Fokuserad och tvärsäker

15. En sak du önskar dig? Just nu - att Änglen blir frisk ASAP och att utflykten imorgon blir av....


16. Var växte du upp? Alltid på fel plats


19. Det sista du gjorde? Senaste: kopierade den här texten. Det sista har jag förhoppningsvis inte gjort än på länge, länge!


20. Dina kläder? Hänger i garderoben och krymper

21. Din TV? Dammig, gammal, tjock och oftast avstängd (rätt lik mig)

22. Ditt/dina husdjur? Bor nån annanstans nu :(

23. Din dator? Alltid igång - full med saker jag borde säkerhetskopiera

24. Ditt humör? Upp och ner....


25. Saknar någon? Alltid, oklart vem och varför....


26. Din bil? Min? Nej...mammas


27. Något du inte har på dig? Sällan strumpor, aldrig guld


28. Favoritaffär? Jag har slutat handla

29. Din sommar? So far, so good! =)


30. Älskar någon? Alltid; ungarna!

31. Favoritfärg? Svart är ingen färg sägs det...


32. När skrattade du senast? Igår...åt T, tokfjant där....;-)


33. När grät du senast? Vill man minnas det?

Av Catten - 26 juli 2009 00:41


På måndag ska Ängelen börja sitt sommarjobb. Hon är en av dem som haft turen att få ett kommunalt sådant i tre veckor på dagis i sin pappas byhåla. Inte för att hon älskar ungar precis, men 10 veckors sommarlov är lite långt utan sysselsättning, och pengar är ju alltid välkomna!


Ikväll kom hon hem med tårblanka ögon och lät återigen som en groda. Jävla, jävla, jävla halsfluss! Nu är det MammaCatten som tänker KRÄVA en tonsillektomi! BASTA!!!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards