Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Ängelen försvann

Av Catten - 20 juli 2009 18:42


som en fis i morgondimman, med packning som i omfattning kunde motsvara en safari under tre månader. Efter vissa diskussioner om huruvida resmålet skulle bli Tokholmen eller Skagen (jag gissar fördomsfullt att de äldre ville söderut och de yngre norrut) vann storstadens lockelser. Att Ängelen har 17 spänn kvar på bankkortet bekymrade henne föga, hon var lovad mat och tältplats och det var nog för henne - och det är ju bra det.


Bra har jag också haft det, en knapp kvart efter Ängelens avfärd klev A in genom min dörr, strax därefter klev vi ut och tog en långpromenad. Så trivsamt det var med sällskap på rundan, den gick ungefär tre gånger lättare att gå med lite socialt prat. Sen blev det mera prat och massa kaffe, en vända till affären där A handlade ingredienser till en maffig sallad som vi svängde ihop tillsammans, avåt och njöt. Sen höll vi på att somna. Tupplurande kändes inte alls aktuellt så för att rycka upp oss gick vi en promenad till....hassegu vad nyttiga vi har varit idag!!


Imorgon åker A på semester till Tokholm, exet är där och jobbar, Ängelen är där - visst vore det typiskt om de stötte ihop i enlighet med principen att "världen är liten"?

 
 
Ingen bild

J

20 juli 2009 22:41

Tja,gott sällskap är aldrig fel =)

 
GladaKatarina

GladaKatarina

21 juli 2009 11:11

"Tokholmen" - hehehehehe!! Klart att de springer på varandra. 8-) Och Ängelen, hon bara flööög. Men du verkar ha det HUR mysigt som helst. Kul att du gillade ringblomman. :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

21 juli 2009 21:23

Hahaha schysst laid back stil på dottern där. Ibland kan jag önska att jag hade lite mer sånt i mig fast jag inte är en Svensson ändå. Mer Dont worry be happy anda åt folket!

http://mofs.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards