Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Ännu mer vän =)

Av Catten - 21 maj 2009 18:40


Efter att ha skickat iväg Ängelen imorse kröp latCatten i säng igen - jag går inte i barndom, jag går i tonår! Högst upp på önskelistan står sedan ett bra tag tillbaka sovmorgnar, massor av sovmorgnar! Jag somnade snabbt om, vaknade till då och då, kikade på klockan och tänkte i sann Jante-anda: "men tänk om det kommer nån, vad ska de tycka om mig som inte är uppstigen än" - men sannolikheten för att någon dyker upp oanmäld hos mig är minimal så bekvämligheten tog över och jag doozade off igen.


Ända tills det faktiskt kom någon! Kvart över tolv, insvept i täcket, med håret på ända och inte alls pigg trots 12- 13 timmars sömn öppnade jag dörren för G. Vi har också känt varandra sedan P20 gick i blöjor men inte så där nära, inte förrän hennes sambo dog i ungefär samma veva som jag separerade mig. När jag kom för att kondolera, trots att jag inte alls visste hur, insåg vi att det fanns lite mer under ytan hos oss båda och att vi under många år slätat över och dolt för att passa in i det nästan Stepford-liknande samhälle vi bodde i. Vi ses inte speciellt ofta, men när vi gör det är det desto trevligare och trots akut brist på både mjölk och tilltugg till kaffet fick vi ihop några timmars babbel.


Hon fann det inte ett dugg underligt att jag fortfarande huserade i sängen så där dags på dagen, snarare tvärtom - hon är nog en av de mest Jantelagsbefriade människorna jag vet som inte har hemfallit till att kalla sig "bohem" för att skyla över sin slarvighet/ointresse för hushållsgöromål. Att det finns något som heter tex "Jag borde gå en promenad nu när det är så vackert väder" är i hennes ögon en anomali. Vid vackert väder ska man göra exakt det man VILL - inte en massa "borde". Och jag låter mig villigt influeras av det tänket och inhibierade alla planer på mina borde - det är ju helg i tre dagar till! Och när helgen är slut - ja då kommer det en hel massa dagar till att bara leva, leva och leva på!


Skulle jag mot förmodan dö hastigt och lustigt, ja då får jag göra det med skitiga fönster, orakade ben, skuld hos CSN och så vidare, och så vidare. Hur "bra" vi än lever på så finns det alltid något vi "borde" gjort större, bättre och längre - men se det tar jag nog och skiter i!

 
 
Sanna

Sanna

21 maj 2009 19:05

Hej!
Om dy trycker på publicerade kommentarer har du alla som hört av sig till dig. Bara att trycka på en efter en och besvara tillbaka och här kan man inte glömma någon.

Så svaret var inte så där helt tillfredställande tyckte jag! :)

http://sancha

 
GladaKatarina

GladaKatarina

21 maj 2009 19:32

Älskar varenda ord i detta inlägg!! :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
mira

mira

21 maj 2009 19:52

skulle behöva lära mig hur man glömmer alla borden. fast jag är helt säker på att mina borden är såna alla andra gör utav bara farten. ;-)

http://metrobloggen.se/missne

 
Yasha

Yasha

22 maj 2009 00:45

Du och jag, syster, jag blev av med min tonårsskrutta ganska sent på eftermiddagen idag, men jag har bara varit idag. Imorgon ska jag jobba några timmar dock. Vi ska vara tillgängliga, enligt vår genereladirektör, men på lördag är det lata mig som gäller. Skit i traditionerna, livet är för värdefullt för det. *pöss*

http://yasha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards