Direktlänk till inlägg 30 maj 2009

Mera VårStad!

Av Catten - 30 maj 2009 23:09


Åhhh vad gratis är gott =) det är så här jag egentligen skulle vlija kunna ha det lite oftare, att tassa iväg på en liten utflykt, umgås med gott folk och bara njuta av livet!


M och jag inledde eftermiddagen med att gå en http://www.vaxjo.se/VaxjoTemplates/Public/Pages/Page.aspx?id=20774, det var inte riktigt en sådan som jag hade tänkt mig men väldigt intressant ändå. Vi förevisades byggnadshistoriskt intressanta hus och många fina konstverk. Riktigt gamla hus finns det inte så många kvar i Växjö - staden har ju eldhärjats ett antal gånger, den senaste 1843 men visst fanns det att titta på ändå!


Efter den drygt 1½ timme långa promenaden tog vi filt och matsäck med oss till Linnéparken och ackompanjerade av http://www.vaxjoskolornasmusikkar.g.se/ inmundigade vi sallad, stenhårt men nyinköpt bröd, vattenmelon, rädisor, vitt vin och alldeles för goda kakor. Tyvärr ville inte solen riktigt som vi, troligtvis såg vi urfåniga ut när vi flyttade vår filt ungefär var tionde minut men det var alldeles för mycket träd i parken idag! =) Gottigt var det ändå - att bara vara som sagt.....


En sväng hem till C hann vi också med, nyinflyttad som han är - och nyfiken som jag är ville jag naturligtvis se vart och ur han bor. Lite avis blev jag, fin lägenhet med centralt och bra läge och mer än hyfsad hyra. Balkongen måste jag dock få inlägga veto emot - varför ens bry sig om att göra en balkong om det inte får rum mer än en stol på den? Efter inspektionen och kaffe till Catten (tack,tack) promenixade vi ner mot http://www.rockkarusellen.se/smaland/spelstallen/musikhuset-bergendalska-garden där http://www.myspace.com/experiencemissli

skulle spela. På "B-G:s" som det kallades då var jag på mitt allra första disko när jag var 10 ungefär. Nostalgivarning alltså.....nu förtiden är det Ängelens replokal och helt omändrat sedan jag dansade tryckare i källaren med det låga taket där rökmaskinen fick en att känna sig som om man var på Dartmoores hed*L*. Kvällens spelning var dock utomhus och jo....det svängde precis som det skulle! Jag kan dock knappt säga att jag direkt "sett" henne - hon är ingen fysiskt stor person - men rösten fyller desto mer!


Egentligen skulle vi ha stannat kvar för en sing- a - long utomhusföreställning av http://www.imdb.com/title/tt0795421/ men dels var det för kallt, och dels var vi för trötta.....men jag är nöjd, nöjd, nöjd med min helg!


Imorgon är det Mors Dag - förmodligen sjunker trevlighetsnivån på helgen iom besöket hos moråfar - men det kan jag ta när jag tankat andra gottigheter! =)


Avslutningsvis något av det vackraste jag personligen tycker att Miss Li har gjort:





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards