Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Curlingmorsan revisited

Av Catten - 11 december 2009 20:37


Om man någonsin skulle kunna säga att jag är på topp så är det i allafall inte nu.....Jag funderar allvarligt på att säga upp mig som chef för logistiken i denna sönderfallande familj.


I morgon stundar det årliga och traditionella pepparkaksbaket hos moråfar. På förfrågan från morsan via mig uppgav sig alla tre ungar vara intresserade av att upprätthålla traditionen och för tre veckor sedan bokades datumet till imorgon.


I onsdags sa P18 att han inte tänkte vara med eftersom det är fest på kvällen. I går kväll ringde P20 och lämnade återbud, både han och Lexi har fått magsjukan och idag annonserade Ängelen via sms att hon var tvungen att vara hästvakt och inte kan vara med......


Så nu har det pusslats lite. Avfärd är planerad till tidigt - men inte så tidigt att P18 inte orkar upp efter julbord med jobbet i kväll, hästvaktandet är vederbörligen och rättvist lagt på fadren och hemresa planerad så att båda tonåringarna kan bevista samma Lussefest. Magsjukan kunde dock inte ens jag göra någonting åt tyvärr. Och det är inte utan att jag är smått förvirrad - vi har ENATS om ett lämpligt datum, jag är den enda som håller fast vid planerna och ändå är det jag som ska se till att det blir genomförbart för de andra?



 
 
Ingen bild

Snyggot Å

12 december 2009 16:35

Jag har bildbevis på att ni kom iväg iaf... Hassegnu va fina era "gulingar" var, mina blev långa och smala i fjol....vet i fan vad som gick galet... hehe ;p

 
marsipanen

marsipanen

13 december 2009 11:30

Föreslår att du stänger av mobilen, går till kiosken och köper en veckotidning med bra korsord, tänder några ljus och värmer på glögg/te. pepparkaksbaket är inte ditt ansvar och vad spelar detta för roll vid denna tid om ett år??
var rädd om dig ! kramar!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
msA

msA

13 december 2009 13:12

Säg upp dig. Hade jag gjort.

http://www.missarden.wordpress.com

 
Ingen bild

Catten

13 december 2009 15:09

Visst blev de fina snyggot! En och annan blev ben och/eller svanslös, men jag tror de smakar gott ändå ;-)

Jag gjorde både och marsipanen, och gnällde lite för mycket i förväg *skäms*

@ msA: Jag jobbar på det - uppsägningspapprena är formulerade....men det sitter långt inne!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards