Alla inlägg den 23 december 2009

Av Catten - 23 december 2009 22:13


rara barnen då!?


Jag har stapplat runt här med min krigsskada och känt mig skröpplig idag. Värktabletterna jag ringde in gjorde ingen större skillnad och Ängelen har tittat oroligt på mig när jag hasat omkring i slowmotion. "Usch, jag känner mig handikappad" utbrast jag vid ett speciellt djupt knäböj och då ryckte det ljuva barnet in: "Låt mig fixa! Hur ofta har inte du tagit hand om mig när jag har varit sjuk - nu är det min tur att ta hand om dig!" *kärlek*


Sympati har jag fått från ungar som jag skam till sägandes inte ens vet vilka de är. När Ängelen skulle gå hem för att bära ned tvättkorgen i tvättstugan lät kompisarna skicka krya på dig- hälsningar´till mig och när hon hämtade hem vår traditionsenliga lillejulaftonspizza förbarmade sig ett år äldre kompisen M över henne (och mig) och köpte snus så jag skulle slippa försmäkta på denna öde ö med det horribelt äckliga smaksatta kardemumma/kanelsnuset jag köpte i sinnesförvirringen igår.


Ja jag säger då det - så påstår folk att dagens ungdom är känslokall? Fast snackade skit om "dagens ungdom" gjorde man ju redan under den tidiga romartiden.....

Av Catten - 23 december 2009 16:35


Alla "borden" och "måsten" inför morgondagen är uträttade - en lite lågmäld Ängel kom hem efter brådstörtad utflykt till Flinuzen och tog krafftag i det som ska föreställa hennes rum men mest liknar ett jordbävningsdrabbat katastrofområde, dammsög på ungdomars vis mest i mitten av alla rummen, gick och handlade men kom hem UTAN grötris - det var slut. Hur ska vi överleva julafton utan gröt?


Förmodligen anser nu den lilla damen att hon pay-backat för sin oannonserade eskapad men hon skulle bara veta hur länge jag kommer att använda mig av den som....ska vi kalla det "hot"? *flinar elakt*


Hjärtat ringde och berättade att han skulle på lillejulsfirande hos chefen. Den informationen i sig var väl inte så oroväckande - men det faktum att chefen ordnat med taxi både dit och hem gör mig en aning fundersam.......oanade konsekvenser öppnar sig! Tänker han supa ner dem fullständigt och få dem att lova att arbeta både jul, nyår och trettonhelg så att han själv kan sitta tryggt i en apflock på Borneo över helgerna tro?


Misstänksam som jag är funderar jag även över hans tilltro till Hjärtat och hans förmåga att själv förflytta sig den där dryga kilometern hem - med en sån där fiffig laserpekare som står högt på Hjärtats önskelista hade han kanske kunnat ta ut riktningen och ta sig hem ändå?


Nä, jag ska nog anstränga mig för att ta det för vad det förmodligen trots allt är: en väldigt omtänksam chef som månar om sina anställda!

Av Catten - 23 december 2009 12:06


förklara vad det är med snösvängen liksom?


Inte mycket sömn har det blivit inatt - dels på grund av att jag bara inte KAN somna platt på rygg som en rödspätta och hängbuken ömmade såpassens när jag vältrade mig över på sidan att jag inte visste riktigt vvart och hur jag skulle ta vägen....


Men framemot tre - halv fyra kände jag att jag dåsade bort. Vad händer då, VAD händer då!? Jo då, i runda slängar sju (!!!) timmar efter det slutat snöa börjar man ploga vägarna här i Byhåla. Och ack vad det plogades. Vid det laget hade det ju varit en hel del trafik på den nyfallna snön vilket naturligtvis innebar att snön var rätt så rejält packad på vägen. Då tar snösvängen i med hårdhandskarna, fäller bladet och tar med sig övre lagret av asfalten...


Och för att vara ärlig så lät det som om han inte nöjde sig med det utan även tog med grannens mur och minst ett par tre av de olovligen parkerade bilarna på gatan. Vilka iofs fick mig att känna en enorm skadeglädje när jag kikade ut genom fönstret. Det är ju faktiskt parkeringsförbud på min gata, och de (samma människor varje dag) som bröt mot det igår har nu sina bilar ordentligt inplogade. Moahahahahahaha!


Hur vägen i sig ser ut är en annan historia. "Sparkaföre" kan man väl närmast kalla det, och inte en grusflinga nånstans i sikte. Jag SKA bejaka tanten inom mig och köpa broddar!


Surt, surt, surt är det att jag på grund av krigsskadan i hängbuken och den även för mig bristfälliga sömnen måste inhibiera dagens tilltänkta besök hos snyggot Å och vildhunden Wilda  men som väl är så finns det ett gäng sysslolösa mellandagar att ta igen det på!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards