Alla inlägg den 13 december 2009

Av Catten - 13 december 2009 21:26


förresten att det har snöat ikväll?


Snön ligger kvar och jag hoppas på mer till helgen - då ska Hjärtat få sitt livs åktur!


Ähem - läs nu inte in mer i det yttrandet än vad där faktiskt står  

Av Catten - 13 december 2009 18:24


Ni vet det där kylskåpet?


Den där vita grejen som har en rätt central plats i våra liv, som ska hålla en hyfsad matförvaringstemperatur sisådär nånstans mellan 4 och 8 grader?


Den grejen har bråkat med mig ett tag nu. Förts var det så kallt att gurkan blev en enda stor ismolekyl och maten i den vidhängande frysen fick sån där läbbig frysbränna och ätvärdet försämrades kraftigt, trots att jag vridit ner termostaten till nästan noll och ingenting. I tisdags när jag kom hem från min veckolånga utflykt tråkade jag in en del av det jag hade med hem. Bland annat tre vädligt fina och förhoppningsvis goda ostar.


På onsdagsförmiddagen  skulle jag ta mig lite frukost och då luktade det som om någon dött i min kyl. Den hade nämligen tappat kylan alldeles och ostarna var väl så nära ätmogna som möjligt. Jag satte upp termostaten och höll tummarna. Det varade ett par dagar. Sen fick jag sätta upp termostaten igen till max. I fredagskväll hjälpte inte ens det och nu står all min kylmat på balkongen, ingen mer har inhandlats inför Ängelens inträffande och det gnager min småländska själ eftersom jag har en 10% rabattkupong från den lokala butiken som går ut om 1½ timme.


Och inatt ska det frysa..........min ost kommer att smaka såååååå gott!

   

Av Catten - 13 december 2009 14:51


kommer att gå till historien! Min vana trogen tog jag ut gnället i förväg och det var lika dumt som alla andra gånger. Vi hade nämligen en riktigt trevlig dag och för första gången i kvinnominne tyckte jag till och med att det var ROLIGT att baka "pippekake" som morsan säger...


P18 och lillefar fastnade inbegripna i ett samtal om jobb, skruvgängor, att svetsa med MIG, TIG eller pinnsvets (eller nåt sånt) och datade sig på order av mormodren, Ängelen kavlade lite halvhjärtat men kom sig mot slutet och när degen var på upphällningen så sade båda de ljuva ätteläggarna "redan?". Ett lussekattsbak föreslogs men se där sa den ömma modern ett bestämt nej.


Faktum var att jag - just som marsipanen föreslog - var väl medveten om att i mitt skafferi stod en påbörjad men icke urdrucken flaska glögg,  ett sinande russinpaket och att jag skulle ha MASSOR med pepparkakor med mig hem.....min soffa är liten, men icke att förakta och det kändes som ett finemang upplägg att äntra den med en god bok som jag lånat av Hjärtat, sippa sig lite glögg och knapra sig lite (mycket) pepparkakor.


Att min dator var full av skräp valde jag högaktningsfullt att bortse ifrån och här kommer ytterligare något värt att notera: datorn var inte påslagen på över ett dygn! Naturligtvis var jag abstinent när jag vaknade och med god hjälp - eller ärligt talat: tack vare Hjärtat är nu alla maskar raderade, trojanerna har fått ta sin häst och ge sig av, phiskarna har fått tjall på linorna och min dator är återigen bara min - ända till imorgon när Ängelen kommer hem. Då ska hon få VÄLDIGT stränga förhållningsorder om vilka siter man får och inte får besöka!

För naturligtvis är det hon och inte jag som varit inne på fel sidor *viftar förnumstigt med pekfingret*


Nu ska jag "bara" komma tillrätta med det där jämrans sendraget jag fått i nacken, idag känner jag mig vig som en villatomt och kan inte riktigt fatta att en öm nacke kan ge utslag långt ner i knäna?

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards