Alla inlägg den 2 december 2009

Av Catten - 2 december 2009 10:54


Mina vänner åker till Kenya, London, Thailand och andra platser jag inte ens för en sekund övervägt att bevista...själv sitter jag och funderar över de exotiska södra nejder jag ska åka till imorgon. De har klingande namn som Åstorp och  Klippan, de är platser jag hört talas om men aldrig besökt. Jag ska färdas genom det flacka landskapet på ett snabbt tåg, se ljusen från städerna snabbt passera förbi - som en glimt i ögonvrån.


Jag ska genomföra ett byte av färdmedel i Hässleholm och därifrån resa med det inhemska kuriositeten som kallas för "Pågatåg" för att slutligen avlevereras i den svenska extremsödern. Där nånstans, på en svagt upplyst station hoppas jag bli avhämtad av C fvb till hennes hem, något som i mina ögon kan liknas vid ett vattenhål för diverse arter ur faunan. Hästar, hundar, katter, ankor och höns. Jag har högtidligen lovat Hjärtat att fotografera alla djur jag får se och visa honom när jag sen återanträder min resa - fast tvärtom - på måndag.


Min enorma väska på hjul är packad med kläder för i stort sett alla eventualiteter: regn, dimma och snöstorm - det är väl den sorts väder man kan förvänta sig i Skåne i december? En sak är iallafall säker mina vänner - livet är ett äventyr!!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards