Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Funderar...

Av Catten - 29 juli 2009 23:24


på det här med mående....Inte mitt eget idag, utan andras.


Lillefar ringde och skrattsuckade uppgivet. StoraSyster var där häromdagen och lämnade av Lilla Oväsendet, oklart för hur länge. Väl vetandes att morfar sätter gränser engagerar barnet ifråga istället mormor 24/7. Mormor orkar egentligen inte, men vill förmodligen väl. Om någon (läs Lillefar) skulle påtala för henne att en läs- och skrivkunnig sexåring gott kan sysselsätta sig själv stundvis skulle det påtalandet inte tas väl upp. Istället kör hon slut på sig själv, och vem kommer då - trots vänliga påpekanden - att stå i skottgluggen för hennes av bristande ork genererade urdåliga humör? Jo Lillefar så klart. Hur han än vänder sig så har han rumpan bak.....och vem vinner i längden på att morsan gör som hon gör?


Exet rasade en stund på msn, exsvärfar har klappat igenom igen och behöver omigen köras till PIVA, för ungefär nittitrettonde gången sedan svärmor gick bort -94. Där kommer de att lägga in honom över natten, eventuellt justera hans massiva dos av psykofarmaka och sen skicka hem honom igen. Det funkar inte. Det har nämligen inte funkat de andra nittitolv gångerna så att tro och hoppas på en mirakellösning den här gången är milt sagt naivt. Jag har ingen plan, ingen lösning på hur och vad som ska göras istället - jag är nämligen inte varken psykolog eller psykiater, men nog fan kan jag ur rent medmänsklig synvinkel tycka att det är åt håvete att mannen (och de anhöriga) inte kan få mer hjälp än så....


Är det enbart ekonomi det handlar om?

 
 
Ingen bild

Yasha

30 juli 2009 07:51

Och se'n tar man för givet att personen ifråga ska stå ut och inte ifrågasätta den skit de får utstå för att man själv inte lyssnar på kropp och sunt förnuft. Ibland undrar jag om kvinnor är dummare än andra. Been there, done that. Dumheter. *suck*

 
Ingen bild

Catten

30 juli 2009 21:43

Får väl tyvärr erkänna att jag varit där jag med :( Och att det alltid är lättare att se grandet i sin nästas öga, än bjälken i sitt eget *skäms en aning*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards