Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Onsdagkväll 22.20

Av Catten - 11 mars 2009 22:20


och jag har gjort det.


Eller snarare låtit bli att göra det. Hur man än ser på det så känns det bra. Riktigt bra faktiskt. Det blev lättare och lättare ju längre kvällen led och nu är det för sent. Punkt. Slut.


Istället var jag en god dotter. Jag tillbringade hela 40 minuter i telefon med min mor. Om jag inte minns fel så är det första gången det är hon istället för lillefar som ringer upp, kanske inte sedan så långt tillbaka som jul, men åtminstone sedan min urladdnng inför P18:s stundande födelsedag. Hon har som vanligt det jobbigt. Jag borde vara van, jag borde kunna lägga på och glömma men kan inte låta bli att rekapitulera samtalet inne i mitt huvud. Det finns så många "ömma punkter" - så många ämnen vi inte berör.


Vi pratar om trivialiteter blandade med just det där som är hennes besvärligheter. De skiftar. Idag hade hon för lite att göra. Dessutom hade hennes favoritklädaffär upp till 80% rea och hon har inga pengar, dagens pensionärer har visst inte det..... Jag vet inte om jag är riktigt rätt person att beklaga sig om just det inför, men jag låter henne hållas. Det är enklast så. Min mor och jag lever och har nog alltid levt i två helt skilda verkligheter. Jag har inte längre ork att önska att vi vore närmre varandra. Det är också ett avslutat kapitel.



 
 
msA

msA

12 mars 2009 09:10

Usch så sorgligt. Jag skulle inte överleva utan mina samtal med mamsen. Är SÅ tacksam över att vi är nära.

http://www.missarden.wordpress.com

 
kastrullis

kastrullis

12 mars 2009 09:57

Du får verkligen inte missförstå mig här nu, men jag har så många vänner med helt galna relationer till sina föräldrar och främst deras mammor, mammor i generationen ovanför verkar ha vissa problem med att hissarna inte går hela vägen upp. Om det ens finns hiss!? Men det är samtidigt min tröst i att inte haft någon mamma, att jag slipper i alla fall detta..... Om du förstår hur jag tänker??!!

http://kastrullapan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards