Alla inlägg den 30 september 2008

Av Catten - 30 september 2008 17:41

Minnesgoda läsare vet att jag tidigare skrivit om min uppenbarligen hörselskadade och svagbegåvade granne. Hörselskadad för han spelar sitt technodunk så högt att betongväggarna vibrerar och svagbegåvad för att han går ut på balkongen för att prata i telefon eftersom han inte hör inomhus för musiken är på för högt.......


Måttet har varit rågat ett bra tag, men jag har inte fått respons varken från bostadsföretaget eller störningsjouren  - de förra eftersom det åligger mig att bevisa att det är han som spelar, de senare för att han spelar på dag/kvällstid och enligt dem är det inte störande före klockan 22. *sucka* Igår struntade jag i allt vad rekommendationer heter och gick upp och ringde på hans dörr för att försöka prata med honom - satte på mig en väldigt snäll min och bet mig i tummen för att inte bli för aggressiv.


Han hörde inte dörrklockan.


Jag stod utanför och ringde en god stund men jag insåg att det var rätt fåfängt när till och med ytterdörren vibrerade av musiken och det spröda pinglandet av dörrklockan försvann i dunket.*sucka igen* Imorgon ska jag ringa bostadsbolaget igen - och gråta......jag mår faktiskt inte bra av att ha det så här varenda kväll. Helgerna är HELT okej att han spelar och festar på, men varenda, vareviga kväll efter halv fem, på denna ohemula volym - det är helt enkelt inte mänskligt!

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards