Alla inlägg den 7 september 2008

Av Catten - 7 september 2008 18:19

lider inte naturen av i någon större utsträckning just idag. Det fullkomlig VRÄKER ner regn och det känns bra - det ger mig en anledning att stanna inne exakt hela dagen. Jag har snus så jag slipper försmäkta och det finns en del matrester sedan tidigare i helgen som jag systerligt delar med Pumakatten (hon tar köttfärsen och jag grönsakerna) så låser vi dörren och gonar ner oss... på lite olika ställen dock, eftersom hon är så jämrans allergiframkallande =(


Hon har parkerat sin ganska taniga kropp på yllekragen jag fick av lilla mor i födelsedagspresent och har använt exakt en gång. Men den var bra att kunna plocka fram i går kväll så M kunde lindra sin magvärk med den och nu har den som sagt en annan funktion: som kattsovplats. Min betydligt mer voluminösa kropp kräver större liggplats, jag har pendlat mellan soffan, sängen och datastolen utan att finna någon ro på nån av platserna. Ändå känner jag med all (o)önskad tydlighet att jag fortfarande har feber. Är inte förkyld och har ingen fästing och för övrigt inga andra symptom alls. Bara feber - märkligt? Men jag är ju nu en gång för alla rätt märklig.....


Mäktigt märkligt var det att återupptäcka http://www.youtube.com/watch?v=Q4JzTSIbmmY&NR=1  m.fl

 Det är nostalgitrippar på hög nivå! Inte för att jag behöver dem just nu, egentligen.....men det är som "tigerjakt": du kan inte gå runt det - du måste gå igenom det! *L*


Torka var det ju jag inledde det här med - vad jag skulle komma till var att jag pratat så mycket i helgen att jag egentligen inte har nåt att säga idag, jag måste grunna lite på allt som sagts! Ska nog fortsätta på den där listan jag började med....inte för att jag är helt inne på dina lite "spooky" grejer M, men det kan ju inte göra nån skada? ;-)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards